حمایت بنیاد از تأسیس شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برای اشتغال ایثارگران

قاضی‌زاده هاشمی، از حمایت بنیاد از تأسیس شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برای اشتغال ایثارگران خبر داد و گفت: جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با توجه به خلاقیت و زبان هنری هر منطقه اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، شامگاه پنج‌شنبه (۲۹ دی) در دیدار با نخبگان، سرآمدان و کارآفرینان خوزستان، این استان را دانشگاه عملی معرفت آموزی ملت ایران دانست و اظهار کرد: امام راحل فرمودند: «ما انقلابمان را در جنگ صادر کردیم»، آنچه در جنگ ما به جهان صادر شد مقاومت ما در برابر سلطه‌گری و تمرین عملی ترویج و تبلیغ فرهنگ توحید بود.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور ایثارگران، با بیان اینکه ما به عالم نشان دادیم جز خدا نباید بنده کسی بود و در این راه انسان‌های زیادی را فدا کردیم، افزود: در طول انقلاب مشکلات و هجمه‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم تا به اینجا رسیدیم.

 

وی با اشاره به اینکه در دورانی جنگ سخت و امروز هم در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سبک زندگی مورد هجوم دشمنان هستیم، اضافه کرد: زمان جنگ سخت تمام مؤمنان و معتقدان دست از کار و زندگی خود کشیدند و با ایمان و باور راهی یک مسیر بی‌بازگشت شدند، در چنین حالتی عرصه دفاع شکل گرفت و اکنون هم در میان درگیری در حوزه‌های جنگ نرم و اقتصادی هستیم و مانند دوران دفاع مقدس صف این درگیری‌ها نیاز به افسران و جوانانی دارد که باید برای دفاع و سپس کنار زدن دشمن کمک کنند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه تعیین سیاست‌ها و پشتیبانی و حمایت مالی با ستاد مرکزی بنیاد شهید است، تصریح کرد: خوشبختانه اعتبارات تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته که البته باید اقدامات لازم در عمل صورت گیرد.

 

وی با اشاره به سیاست‌های توسعه در کشور، ابراز کرد: در سطح خرد وام‌هایی برای خوداشتغالی اعطا شده که چندان موفق نبوده به همین دلیل بسیاری علاقه دارند کارمند دولت باشند، زیرا سیاست‌گذاری‌ها غلط بوده و تنها حدود ۱۵ درصد در کشور ما مهارت کارآفرینی دارند و بقیه تابع هستند، در این صورت زیرساخت توسعه انجام نمی‌شود و در نتیجه در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کشور رانت‌های خصولتی شکل گرفته که خودش مانع رشد، توسعه متوازن و ثروت عادلانه می‌شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی، یکی از راهکارهای توسعه را شتاب‌دهنده‌ها دانست و اذعان کرد: عامل شتاب می‌تواند شرکت‌های توانمند کوچکی باشند که دارای فکر بدیع و توانایی ایجاد ارزش افزوده هستند تا هم اشتغال و هم ثروت تولید و سپس ایثارگران را در این تولید جهت اشتغال، سهیم کنند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای اشتغال ایثارگران در این بخش فراهم شده، تاکید کرد: نظام بوروکراتیک ما دارای مشکلاتی است که نیاز به اصلاح دارد، مراکز رشد و خانه‌های خلاق در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردند تا نقش پشتیبانی را بر عهده بگیرند و بستر رشدی شوند که ایثارگران ما مشاغل با ارزش افزوده بالا و دانش فنی تولید و سپس برای حل مسائل تسهیل‌گری کنند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اینکه امسال و سال آینده با توجه به بودجه در حوزه اعطای تسهیلات مشکلی نداریم اما نگران عدم جذب منابع هستیم، بیان کرد: مشکل ما این است که نمی‌خواهیم مسائل گذشته را تکرار کنیم تا فرزندان ایثارگران مقروض نشوند، لذا من از نخبگان استان تقاضا می‌کنم دور هم جمع شده و شرکتی تأسیس کنند؛ ما هم در بنیاد از آنها حمایت خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اگر قرار است یک فرهنگ آرمانی و فرهنگ اهل‌بیت (ع) توسعه پدید آید نیاز به اصلاح باورهای آنان داریم، خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و نهادهای فرهنگی با انجام اقداماتی در حد لازم کارهایی می‌کنند و مقرر شده یک درصد بودجه دستگاه‌ها در این مسیر هزینه شود.

 

معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران، با اشاره به ادبیات هر جامعه و کارکرد متفاوت فرهنگ، عنوان کرد: در همین استان خوزستان رنگین‌کمانی از اقوام، ادبیات و زبان‌های مختلف وجود دارد که برای هر منطقه‌ای باید زبان هنری آن منطقه وجود داشته باشد، در این حوزه متناسب با هر منطقه یک جریان مستقل محلی باید شکل گیرد و ماهم پشتیبان آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه چهره‌های فرهنگی باید با خلاقیت و نگاهی که دارند کار را جلو ببرند، تصریح کرد: در حال حاضر مسئولیت مشترک همه ما دفاع از انقلاب، حفظ نام و یاد شهدا و فرهنگ و آرمان شهداست، لذا بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی می‌کند در این زمینه رویه‌ها را اصلاح کند و آثار آن هم دیده خواهد شد و دیگران هم به این مسیر وارد می‌شوند و این مسئولیت نخبگان، رهبران اجتماعی، مرجعیت علمی و بزرگان عشایر است.

 

قاضی‌زاده هاشمی، در پایان خطاب به نخبگان شاهد و ایثارگر، یاد آور شد: همان‌طور که در گذشته پای کار این انقلاب و نظام بودید امیدوارم امروز هم بتوانیم با کمک هم در حوزه‌های جهاد فرهنگی و اقتصادی مشکلات را حل کنیم و در این راه استعداد عظیم استان خوزستان باید تبلور پیدا کند.

 

در این نشست تفاهم‌نامه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و پارک علم و فناوری استان خوزستان در زمینه همکاری و حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و استارت آپ‌ها به امضا رسید و نخبگان، نماینده تشکل‌ها و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان خوزستان، مشکلات و دغدغه‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

 

کد خبر 1158847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha