هشدار هواشناسی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی محصولات

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: هواشناسی خراسان شمالی از روز چهارشنبه نسبت به سرمازدگی باغ‌ها و همچنین خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده بود.

«مظاهر عظیم زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته سامانه جدید بارشی در استان فعال شد که کاهش محسوس دما از پیامدهای این سامانه بود و از این رو احتمال سرمازدگی باغ‌ها و محصولات کشاورزی وجود دارد.

 

 

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ارتفاعات شاهد مه و کولاک برف بودیم و ارتفاع برف تا 40 سانتی متر هم گزارش شد.

 

 

عظیم زاده عنوان کرد: هواشناسی خراسان شمالی پیش بینی کرده بود که کاهش دما به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد تا صبح روز جمعه دور از انتظار نیست و دمای مرکز استان به هفت درجه سانتیگراد زیرصفر خواهد رفت. 

 

 

وی تصریح کرد: شب گذشته کمینه دمای کوسه در شهرستان شیروان به 16 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید که سردترین نقطه در کشور بود.

 

 

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته کوسه از توابع بخش سرحد شیروان با کمینه دمای 16 درجه سانتیگراد سردترین و جاجرم با بیشینه دمای 7 سانتیگراد گرم ترین نقاط استان بوده است.

 

 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد 5 و بیشینه دمای آن 2 درجه سانتیگراد ثبت شده است.

 

 

ارتفاع برف در بسیاری از نقاط شهرستان شیروان به بیش از 40 سانتی متر رسید.

 

کد خبر 1159000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha