۱۰ بقعه شاخص استان زنجان آماده میزبانی از زائرین و مسافران نوروزی

حجت الاسلام موسوی از برگزاری ویژه برنامه تحویل سال نو برای زندانیان با حضور مبلغین اوقاف خبر داد و گفت: ۱۳ مبلغ در طرح آرامش بهاری در بقاع شاخص زنجان در ایام نوروز ۱۴۰۱ فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: طرح آرامش بهاری در 10 بقعه شاخص استان زنجان اجرا خواهد شد. 

 


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: با توجه به فروکش کردن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و امکان سفر برای مردم، طرح آرامش بهاری در سال 1401 و در قرن جدید در سطح امامزادگان شاخص استان اجرا خواهد شد و تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران و زیرین نوروزی در  ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص زنجان آماده شده است .

 

حجت الاسلام موسی موسوی با اشاره به اینکه 13 مبلغ از حوزه علمیه قم به استان اعزام شده‌اند که در قالب طرح آرامش بهاری و در برنامه‌های مختلف فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: کودک و نوجوان، مشاوره، احکام و مباحث چند رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مبلغین مذهبی در 10 بقعه و مساجد شاخص استان در طول تعطیلات نوروزی است.

 


معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه مبلغین در فضای مساجد و امازداگان مباحث چند رسانه‌ای را مطرح می‌کنند امسال تمرکز روی این مسائل بیشتر شده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح از 28 اسفندماه سال جاری آغاز و تا 13 فروردین ماه سال 1401 ادامه دارد.

 


وی با اشاره به اینکه مبلغین در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر در بقاع شاخص استان حضور داشته و در خدمت مردم و زائرین خواهند بود، ادامه داد: این طرح سال‌هاست که توسط سازمان اوقاف برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا می‌شود و با این هدف که مسافران و زائران را از خدمات مبلغین بهره‌مند سازند، در دست اجرا است.

 


حجت‌الاسلام موسوی تشریح کرد: در طول تعطیلات نوروزی بسیاری از مسافران و زائران در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اسکان پیدا می‌کنند و یا برای ادای فریضه نماز و زیارت در این بقاع حضور می‌یابند از این رو، طرح آرامش بهاری، فرصت خوبی است تا برای آنها به ویژه نوجوانان و کودکان خاطره خوبی ایجاد شود. این طرح امسال در حسینیه و زینبیه اعظم و امامزاده سید ابراهیم ع و محمد بن ابراهیم ع حاج سیران شهرستان زنجان ، امامزاده زیدالکبیر ع و امامزاده اسماعیل  و امامزاده یعقوب ع شهرستان ابهر، امامزادگان هاشم و عوف شهرستان طارم ،  و بقعه قیدار نبی ع و امامزاده سید ابراهیم ع  سجاس شهرستان خدابنده برگزار خواهد گردید.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از گروه‌ها و جامعه هدف طرح آرامش بهاری کودکان و نوجوانان هستند، یادآور شد: مبلغین با اهدای جوایزی مناسب که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیش‌بینی کرده است، برای این گروه سنی لحظات خوبی را می‌سازند.

 


این مسئول در ادامه به فعالیت مراکز افق در استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با حمایت مراکز افق حضرت قیدار نبی (ع) و امازاده سید ابراهیم (ع) همزمان با شب میلاد امام عصر (عج)، دو زندانی محکوم به جرائم مالی غیر عمد از زندان آزاد شدند.

 


وی با اشاره به اینکه این مراکز خدمات زیادی را در طول سال انجام می‌دهند و از جمله آن حمایت از خانواده زندانیان به ویژه فرزندان آنها است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده، همزمان با لحظه تحویل سال نو، تعدادی مبلغ در زندان‌های استان زنجان حضور یافته و به همراه زندانیان برنامه تحویل سال را برگزار می‌کنند.

کد خبر 1159524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha