بیست و دومین طرح راهنمایی و ایمنی مسافران نوروزی در کردستان افتتاح شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی همزمان با سراسر کشور در استان، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیام جلالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: امروز ۲۹ اسفند ماه، آیین افتتاح بیست و دومین طرح خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در کردستان آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

 

 

جلالی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح مشارکت جوانان در فعالیت‌های بشردوستانه و ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروز است که در این طرح خدمات مرتبط با مسافران، اجرای پویش بهرفت، فضای دوستدار کودک و... با مشارکت جوانان اجرا می‌شود.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: در بیست و دومین طرح خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی،  ۵ پست ثابت و ۵ اکیپ سیار  جهت ارائه خدمات نوروزی فعال بوده که علاوه بر خدمات تعیین شده به مسافران آموزش ضروری  بعنوان آسیب پذیری کودکان در مقاصد گردشگری، اجرای طرح پیمان و پیشگیری از اعتیاد، کمپین آموزشی هلال و... ارائه می‌دهند.

 

 

جلالی عنوان کرد: جوانان هلال احمر پس از آموزش های لازم و هماهنگی با اداره ی میراث فرهنگی و راهنمایی و رانندگی در مبادی ورودی شهرستان‌ها، جهت راهنمایی و ارائه خدمات به مسافرین، آموزش نکات ایمنی و دیگر خدمات بشر دوستانه مستقر شده‌اند.

 

وی افزود: جمعیت هلال احمر تمهیدات امدادی لازم را برای ارائه کمک به مردم و مسافران در شرایط مختلف اتخاذ کرده و با آمادگی کامل درخدمت هموطنان عزیز خواهد بود.

 

 

لباس هلال احمر مایه آرامش است

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان نیز در این مراسم گفت: لباس هلال احمر، لباس مقدسي است كه انسان با ديدن آن احساس آرامش می‌کند.

 

وی بیان داشت:  دیدن لباس هلال احمر که ترکیبی از رنگ سفید و قرمز است به انسان آرامش می‌بخشد.

 

 

گویلیان افزود: جوانان و امدادگران هلال احمر با حس مسوولیت و پوشیدن لباس هلال احمر همیشه آماده ارائه خدمات به عموم بوده و به نحو احسنت خدمات لازم را ارائه کردند.

 

 

وي اذعان داشت: برای انجام هر كاري، اراده و پشتكار بسیار ضروری بوده و در سفرهای نوروزی در راستای کاهش تلفات جاني، در سايه تلاش هاي جوانان و امدادگران هلال احمر در جاده.ها، تعداد جان باختگان و مصدومین حوادث جاده اي کاهش یافته است.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان اظهار کرد: در ایام عید نوروز، مهمانان زیادی به استان کردستان سفر خواهند داشت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری هلال احمر آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی بوده و در كنار هلال احمر خواهیم بود.

کد خبر 1159557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha