اندر احوالات نوروز در نصف جهان

آغاز سال ۱۴۰۱ و تعطیلات نوروز حال و هوای خاصی به نقاط مختلف کشور از جمله دیار نصف جهان بخشیده که میزبانی از مسافران و اجرای رویدادهای فرهنگی از جمله آن است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: استان اصفهان به دلیل موقعیت گردشگری، تعداد آثار تاریخی و تنوع زیستی جز استان های مهم و دارای شمار بالای گردشگر است که در مقاطع مختلف زمانی از جمله نوروز مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

بازدید از آثار تاریخی و استفاده از طبیعت زیبای سراسر این استان انگیزه را برای سفر به اصفهان و شهرستان های آن در بین مردم افزایش داده و البته موقعیت جغرافیایی آن در مرکزیت کشور نیز مزید بر این علت بوده و توانسته اقتصاد گردشگری را تقویت کند.

 

مردم این استان نیز با سفر به شهرستان های اصفهان بخشی از نوروز خود را سپری و از ظرفیت آن بهره می گیرند و این چنین وضعی باعث شده تا شمار گردشگران افزایش یابد.

تمهیدات ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان برای پذیرایی از مسافران همواره مورد توجه بوده تا کیفیت خدمات در سطح بالا و رضایتمندی را افزایش دهند و امسال که در پاندمی کرونا نیز قرار داریم تلاش برای حفظ سلامت مردم نیز مورد توجه است.

آغاز سال 1401 و تعطیلات نوروز حال و هوای خاصی به نقاط مختلف کشور از جمله دیار نصف جهان بخشیده که میزبانی از مسافران و گردشگران و اجرای رویدادهای فرهنگی از جمله آن است که در این گزارش به آن می پردازیم.

 

*هم افزایی بین بخشی در خدمت رسانی نوروزی

استاندار اصفهان که در نخستین روز سال از باغ فدک بازدید کرد پیرامون وضعیت ستاد تسهیلات سفر گفت: همت و تلاش همگانی برای خدمت رسانی در بخش گردشگری ایجاد شده است.

سید «رضا مرتضوی« افزود: هم افزایی بین بخشی در خدمت رسانی نوروزی توانسته امکانات لازم را برای خدمت رسانی به مردم فراهم سازد که فعالیت 10 هزار نیرو در قالب 700 تیم امدادی مصداقی از این خدمات است.

وی ادامه داد: نظارت بر کیفیت خدمات توسط دستگاه های دولتی و بخش خصوصی نیز در ستاد تسهیلات سفر و بازرسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کنار دیگر سازمان ها انجام می شود.

*ایجاد ۲۹ ایستگاه نوروزی در جاده های استان اصفهان

 

معاون عمرانی استاندار و رئیس ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان گفت: ۲۹ ایستگاه نوروزی شامل ۱۰ ایستگاه ایمنی و سلامت و ۱۹ نوروزگاه روستایی در جاده های استان اصفهان ایجاد شده است.

«مهران زینلیان« هدف چنین اقدامی را توقف خودرو و استراحت رانندگان برای کاهش تصادفات و  معرفی ظرفیت های تاریخی و گردشگری مناطق روستایی اعلام کرد.

وی ادامه داد: تقویت نوروزگاه ها و ایستگاه های ایمنی و سلامت به استراحت رانندگان و کاهش حوادث کمک خواهد کرد که این اقدام به همت دهیاری، فرمانداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس 115 و پلیس راه هدایت و راهبری شده است.

 

*پیش بینی 37 هزار مکان اقامتی و 300 اقامتگاه در استان اصفهان

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، اسکان مسافران را جز مهمترین برنامه های ستاد تسهیلات سفر بیان کرد و اظهارداشت: 37 هزار مکان شامل پارک، مدارس، اقامتگاه های موقت و دائمی پیش بینی شده که 300 اقامتگاه دائمی مثل هتل و خانه های بوم گردی نیز فعال هستند.

 

«علیرضا ایزدی« اجرای رویدادهای فرهنگی را از دیگر برنامه های این ایام بیان کرد و اذعان داشت: 72 محل برای اجرای رویدادهای فرهنگی نوروزی در راستای معرفی ظرفیت های هر منطقه و بیان آداب و رسوم فعال شده است.

وی اضافه کرد: نرم افزار مسافر یار اقدامی موثر در معرفی ظرفیت های گردشگری این استان بیان کرد و یادآورشد: در ورودی های استان اصفهان با ارسال پیامک این نرم افزار معرفی و امکان فعال سازی آن فراهم و اینگونه مسافران امکان و اطلاعات دسترسی به ظرفیت های گردشگری را بدست می آورند.

 

*همت مضاعف پلیس در خدمت رسانی نوروزی

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان به آمادگی پلیس در تامین امنیت مسافران و مردم سراسر استان گفت: تیم های عملیاتی در استان ایجاد شده و فرصت را از مجرمین گرفته اند.

سردار «محمدرضا میرحیدری« با اشاره به اینکه اقدامات پلیس برای امنیت پیش از نوروز با دستگیری و تحت تعقیب قرار دادن مجرمان سابقه دار آغاز شده است، تصریح کرد: قرارگاه پیشگیری از سرقت تا پایان نوروز فعال است و در این ایام باندهای مهمی نیز دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: عوامل پلیس راه و راهنمایی و رانندگی نیز در نظام بخشی ترافیک فعال بوده و با استقرار در ورودی شهرها و استان خدمت رسانی می کنند.

سردار میرحیدری برخورد با متخلفین و تشویق رانندگان قانون مدار را از طرح های پلیس در این ایام اعلام کرد و یادآورشد:  پلیس در خدمت رسانی نوروزی همت مضاعف خود را به کار گرفته است.

کد خبر 1159703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha