کمبود هزار و ۵۴۵ پایگاه جمعیت هلال احمر در کشور/ ضرورت توسعه نیروهای کادر

ولی‌پور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کشور برای پوشش دو میلیون خانوار مجموعا به ۵۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد گفت: اگر خواهان توسعه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر هستیم علاوه بر افزایش نیروهای کادر باید هزار و ۵۴۵ پایگاه دیگر در کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی ولی‌پور» دوشنبه( ۲ فروردین) در حاشیه بازدید حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین شهری شهید بار فروشنده بخش چابکسر اظهار داشت: از همه حمایت‌های نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور که همواره پشتیبان ما بودند تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: در سال گذشته که یکی از بدترین سال‌های مالی جمعیت هلال احمر کشور بود اگر دستورات آخر وقت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور نبود ما هم در بخش لجستیک و هم در بخش شارژ انبارهای لجستیک با مشکل بزرگی مواجه می‌شدیم.

 

ولی‌پور با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی مدیریت بحران جمعیت هلال احمر باید برای 10 درصد جمعیت یعنی 420 هزار معادل دو میلیون خانوار خود را آماده کند تصریح کرد: امسال هم با تلاش‌هایی که صورت گرفت و حمایت‌هایی که ادامه داشت امیدواریم با بودجه‌ای که مصوب شد در سال 1401 اتفاقات خوبی در حوزه امداد و نجات و جمعیت هلال احمر کشور رقم بخورد.

 

وی از اقدامات انجام گرفته در سال گذشته برای ذخیره‌سازی اقلام استراتژیک جمعیت هلال احمر کشور سخن گفت و ابراز داشت: جمعیت هلال احمر برنامه‌ای پنج ساله را تدوین کرده که بر اساس آن 30 هزار میلیارد تومان طبق برآوردهای انجام شده برای شارژ انبارهای استراتژیک این نهاد باید تخصیص پیدا کند. 

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه این نهاد برای پوشش 2 میلیون خانوار مجموعا به 55 هزار میلیارد تومان نیاز دارد تحقق این امر را مستلزم تلاشی مضاعف دانست و افزود: با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور برای این نهاد بودجه خوبی در سال آینده در نظر گرفته شده است.

 

ولی‌پور جبران کمبودهای جمعیت هلال احمر کشور در برنامه هفتم توسعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمعیت هلال احمر امسال را به نام سال ارتقاء لجستیکی و تسهیل شرایط فعالیت نجاتگران نامگذاری کرده و در همین راستا تلاشی چندجانبه در حال انجام است و تلاش داریم با تزریق اعتبارات مشکلات بیمه‌ای نیروها را برطرف سازیم.

 

وی اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده و شاخص‌های استاندارد تعریف شده به ازای هر 40 کیلومتر باید 2 هزار و 108 پایگاه جمعیت هلال احمر در کشور وجود داشته باشد که این آمار هم‌اینک روی عدد 567 پایگاه ثابت باقی مانده و اگر خواهان توسعه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر هستیم باید هزار و 545 پایگاه دیگر در سطح کشور راه‌اندازی شود.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای داوطلب خاطرنشان کرد: بر اساس 567 پایگاه ثابتی که در کشور وجود دارد خدمات جمعیت هلال احمر باید توسط 13 هزار نیروی کادر ارائه شود که این آمار در حال حاضر تنها هزار و 684 نیروی کادر است که باید با اخذ مجوزهای لازم تعیین تکلیف و تقویت شود.

 

کد خبر 1159929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha