فعالیت‌های فرهنگی در اختیار موسسات و جریان‌های جبهه‌ فرهنگی انقلاب قرار گیرد/ ترویج فرهنگ مقاومت را با جدیت دنبال می‌کنیم

اسماعیلی گفت: برای جبران مشکلات فرهنگی باید کار را در اختیار جریان‌های جبهه‌ فرهنگی انقلاب قرار دهیم و در این راستا بخش‌های فرهنگی وظیفه تسهیل‌گری در این حوزه و هموار کردن مسیر را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدمهدی اسماعیلی» شامگاه (شنبه ۶ فروردین) با حضور در سفری به خوزستان با حضور در یادمان‌ شهدای هویزه اظهار کرد: در آغاز سال جدید توفیق بزرگی بود در این مکان که قطعه‌ای از بهشت است حاضر شویم و به شهدای بزرگ هویزه عرض ارادت داشته باشیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جای‌جای خوزستان چنین قطعاتی وجود دارد که هر کدام تاریخ بزرگی را در دل و روح خود جای داده و هر بیننده و مخاطب و فردی با قدری تامل حتما در مقابل عظمتی که این اماکن مقدس به واسطه حضور شهدا دارند سر تعظیم فرود می‌آورد.

 

وی اضافه کرد: ما در حوزه فرهنگی نتوانستیم به نحو شایسته ای از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم البته نباید از زحماتی که برای ترویج فرهنگ شهادت کشیده شده بی انصافانه رد شد، بزرگانی آمدند، ترویج کردند و نوشتنند و روایت کردند ولی تناسبی میان عظمت اتفاقی که افتاده و اقداماتی که صورت گرفته وجود ندارد.

 

اسماعیلی تصریح کرد: ما در دولت مردمی که مبتنی بر آمال، خواسته‌ها و مطالبات امت انقلابی است، به دنبال احیا و تحقق این مطالبات هستیم و در حوزه فرهنگی بنا بر این است به این سرمایه‌های بزرگ توجه ویژه شود.

 

وی ابراز کرد: موظفیم این کار بزرگ را با همکاری جریان مردمی انجام دهیم چرا که این انقلاب را مردم مدیریت کردند و جبهه‌های حق علیه باطل با حضور مردم جلو رفته و فتح خرمشهر هم کار گروه‌های مردمی و انقلابی بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز هم در جریان انقلاب اگر می‌خواهیم مشکلات فرهنگی که پس از جنگ به دلیل ناکارآمدی ها، مشکلات و رویکردهای غیرانقلابی که در این بخش حاکم بوده را جبران کنیم، باید کار را در اختیار موسسات و جریان‌های جبهه‌ فرهنگی انقلاب قرار دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در وزارت ارشاد این را ماموریت محوری خود قرار دادیم چراکه هر کجا چه در ایران و چه جهان اسلام نصرتی اتفاق افتاده حاصل حضور و اخلاص مردم و مقاومت آنها بوده است.

 

اسماعیلی عنوان کرد: بخش‌های فرهنگی وظیفه تسهیل‌گری در این حوزه و هموار کردن مسیر برای روایت درست این مقاومت های جانانه را بر عهده دارند و ما این را در دستور کار داریم و به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که همه ظرفیت‌ها پای روایت درست برای نسل جدیدی که انقلاب، امام و جبهه‌ها را ندیدند قرار گیرد اذعان کرد: همه شبکه‌های منحرف و جریان‌های وابسته به دنبال این هستند مردم را از گذشته خود نادم و نسبت به آینده ناامید کنند که در مقابل، جریان‌های انقلابی باید مردم را نسبت به گذشته آگاه و به آینده امیدوار کنند.

 

وی یاد آور شد: این مهمترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی در جمهوری اسلامی است که به دست نمی‌آید مگر با حضور قوی مردم و صاحبان اصلی آنها همچون خانواده‌های شهدا و ایثارگران و کسانی که خون دل خوردند تا درخت انقلاب به این تناوری برسد.

 

کد خبر 1160598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha