لغو فاصله فیزیکی برای اقامه نماز در مساجد مالزی از اول ماه رمضان

مسلمانان در ایالت کداح یا «دارالامان» مالزی از اول آوریل و با شروع ماه مبارک رمضان اجازه خواهند داشت بدون فاصله فیزیکی در مساجد نماز بخوانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ns»، مسلمانان در ایالت کداح  یا «دارالامان» مالزی از اول آوریل و با شروع ماه مبارک رمضان اجازه خواهند داشت بدون فاصله فیزیکی در مساجد نماز بخوانند.

با این حال اداره مذهبی اسلامی کداح اعلام کرد ،تنها مسلمانانی که واکسیناسیون خود را طبق اصطلاح جدید تعریف شده توسط وزارت بهداشت تکمیل کرده اند، اجازه ورود به مساجد این ایالت را خواهند داشت.

«خیری جمال الدین»،وزیر بهداشت در این باره گفت: انتظار می رود حدود دو میلیون نفر در مالزی که اکثرا واکسن کرونا را دریافت کرده اند، به دلیل عدم دریافت دوز تقویت کننده واکسن، وضعیت واکسینه کامل را در اول آوریل نداشته باشند و نتوانند در مساجد حضور پیدا کنند.

محمد یوسری داود، مدیر اداره امور دینی اسلامی کداح در بیانیه ای گفت که سلطان صالح الدین سلطان بدلیشاه به عنوان رئیس امور مذهبی اسلامی دولت در این ایالت با اجرای استاندارد جدید عملیاتی موافقت کرده است.

وی تاکید کرد که با وجود برداشته شدن فاصله فیزیکی برای اقامه نماز ، این فاصله گذاری همچنان برای سایر فعالیت هایی که در مساجد انجام می شود اجباری است.

به گفته داوود مراسم سحری و افطاری  با فاصله گذاری فیزیکی انجام شود، در حالی که بر اساس توصیه های بهداشتی غذاها به صورت بسته بندی شده ارائه می شوند.

وی گفت: علاوه بر این، مراسم قیام‌الله و اعتکاف بر اساس برنامه‌های اجرایی مجاز است.

وی گفت: خطبه، مراسم عقد، سخنرانی و کلاس در مساجد و سوره ها نیز به شرط رعایت دستورالعمل SOP مجاز است.

یوسری افزود: افراد حاضر در هنگام ورود به مسجد باید فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کرده و مطمئن شوند که علائم کرونا ندارند.

کد خبر 1160888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha