امدادگران هلال‌احمر باید حمایت و پشتیبانی شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر و دیگر مسئولان این جمعیت تاکید کرد: بهبود وضعیت و تامین معیشت امدادگران هلال‌احمر، حقی است که بر گردن مجلس و مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمدباقر قالیباف در دیدار با رئیس جمعیت و برخی مسئولان هلال‌احمر با تبریک فرارسیدن سال نو، تاکید کرد: عمده فعالیت هلال‌احمر، رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان است، برای هلال‌احمری‌ها خدمت به مردم حادثه‌دیده و نیازمند با هر دین و ملیت و رنگ و سیاست و در شرایط حساس وقوع سیل و زلزله و ... فرقی نمی کند، بر همین اساس توفیقی که نصیب هلال احمری‌ها شده از الطاف خفیه الهی است و فرصتی است که عنایت خداوند بوده و در دیگر دستگاه‌ها فراهم نیست. بدون شک، شکر این نعمت هم تداوم روند خدمت داوطلبانه و بدون منت به مردم است که برای هلال‌احمری‌ها عزت دنیوی و اجر اخروی را در بردارد.

وی با اشاره به اینکه هرجا خدمت داوطلبانه، مابه‌ازای مادی پیدا کرد، اجر آن زایل شد، افزود: اجر خدمت داوطلبانه در هلال‌احمر باید حفظ شده و ترویج بیشتری پیدا کند. حتی سطوح بالای مدیریتی هلال‌احمر نیز باید به سمت داوطلبی برود و با ارتقای هوشمندسازی سیستم، شفافیت مجموعه نیز افزایش بیشتری پیدا کند.

قالیباف تاکید کرد: امروز در کشور به کارآفرینی و تولید نیازمندیم و باید کاری کنیم که جوانان ماهر، توانمند، با انگیزه و با روحیه خدمت پرورش دهیم و فرصت اشتغال را برای جوانان فراهم کرده و کارآفرینی را ترویج دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وضعیت معیشت امدادگران که جان خود را برای نجات جان هموطنان در حوادث به خطر می‌اندازند باید مورد توجه ویژه باشد، تاکید کرد: باید برای معیشت امدادگران چاره‌ای اندیشید، این حقی است که بر گردن ماست. امدادگران باید پشتیبانی و حمایت شوند.

قالیباف افزود: تامین اعتبار، تقویت و شارژ انبارهای امدادی و نوسازی لجستیک و ناوگان امدادی هلال‌احمر به عنوان مجموعه‌ای که کار اورژانسی انجام داده و حوادث را پوشش می‌دهد، برعهده مجلس شورای اسلامی است و باید به شکل اورژانسی اعتبار لازم را برای خدمت به مردم دریافت کند.

کد خبر 1161330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha