اعتبارات تخصیص یافته سفر دولت به گلستان مجموع اعتبارات ۱۵ سال گذشته/ اسامی مانع تراشان اجرای طرح گردشگری آشوراده اعلام می شود

زنگانه با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص داده شد، گفت: این اعتبار مجموع اعتبارات استان در ۱۵ سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی‌محمد زنگانه» امروز (چهارشنبه 10 فروردین) در اجتماع بزرگ مبلغان و روحانیون گلستان در بزرگداشت مرحوم آیت‌الله علوی‌ گرگانی و استقبال از ماه رمضان با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان گفت: سفر رئیس جمهور به گلستان، برکات و خیرات زیادی برای استان داشت و اجرایی شدن این مصوبات، فرصت طلایی و بی‌نظیری را برای گلستان فراهم می‌کند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه در این سفر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص داده شد، افزود: این اعتبار تخصیص داده شده مجموع اعتبارات استان گلستان در 15 سال گذشته بوده و تاکنون این میزان مصوبات و اعتبارات در هیچ یک از سفرهای استانی رئیس جمهور سابقه نداشته است.

 

وی، اختصاص ۳۸ هزار میلیارد ریال آن برای تقویت زیرساخت‌های استان وافزایش نظام بهره‌برداری در کشاورزی، ۲۰ هزار میلیارد ریال هم برای مشکلات تنش آبی استان، 20هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های راه و جاده‌ و حوزه راه و شهرسازی استان و تخصیص اعتبار برای تامین و تولید برق استان به ۱۵۰۰ مگاوات را از جمله این مصوبات برشمرد.

 

زنگانه ادامه داد: تعیین ردیف اعتباری برای احداث خط آهن اینچه‌برون – شاهرود- طبس و اتصال آن به جنوب کشو، تامین اعتبار برای بخش های پتروشیمی، بهداشت و درمان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، منابع طبیعی، بازارچه مرزی اینچه ‌برون و سایر بخش ها از مصوبات دیگر دولت به استان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در سفر استانی خود به گلستان به اجرای طرح توسعه گردشگری در یکصد و 38 هکتار جزیره آشوراده تاکید داشته اند اما برخی از افراد و مسئولان مانع اجرای این طرح هستند.

 

استاندار گلستان از برخورد با این افراد خبر داد و گفت: در صورت ادامه مانع تراشی این افراد در اجرای طرح گردشگری آشوراده، اسامی آنان اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه با اجرای طرح گردشگری آشوراده استان توسعه بیشتری پیدا می کند، افزود: همه مسئولان در استان باید برای به سرانجام رسیدن این طرح پای کار باشند.

 

زنگانه به لایروبی خلیج گرگان به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: شخص رئیس جمهور در بازدید از خلیج گرگان شرایط آن منطقه را بسیار خطرناک اعلام کردند.

 

وی افزود: در همین راستا لایروبی کانال های برعهده قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار و سازمان بنادر و کشتیرانی به  عنوان مجری طرح واگذار شده است.

 

استاندار گلستان اظهارداشت: اجرای این طرح از فاجعه زیست محیطی و تبدیل شدن خلیج به باتلاق جلوگیری خواهد کرد.

 

 

 

.

کد خبر 1161475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha