پیش بینی فضای آموزشی مکمل برای دانش آموزان مبتلا به کرونا

اسماعیلی از بازگشایی تمام مدارس از ۱۴ فروردین ماه خبر داد و گفت: با حضوری شدن مدارس، فضای آموزشی مکمل برای دانش آموزان مبتلا به کرونا پیش بینی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری امروز با موضوع آغاز فعالیت حضوری تمام مدارس از 14 فروردین ماه در استان زنجان اظهار کرد: 12 فروردین سالروز رای حداکثری مردم به جمهوری اسلامی است که از افتخارات این نظام محسوب می شود.

 


علی اسماعیلی با بیان اینکه از 14 فروردین ماه فعالیت تمام حضوری مدارس استان آغاز می شود، افزود: ویروس کرونا و شیوع آن موجب چالش بدنه کشور در بخش های مختلف بالاخص در حوزه آموزش و پرورش شده است و اثرات سوء آن را در حوزه تعلیم و تربیت شاهد هستیم.

 

 

وی گفت: در برخورد با این ویروس هر کشوری با برنامه خاص خود پیش رفت ولی از منظر آموزش مواجه ما با ویروس کرونا یکی از سختگیرانه ترین و پیچیده ترین مسائل بود.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با یادآوری اینکه در ماه های اخیر و اوج گیری سویه امیکرون روش های اموزشی به صورت هوشمندانه استمرار یافت و در اوج شیوع این سویه تعطیلی گسترده در واحدهای آموزشی نداشتیم.

 


به گفته این مسئول 52 درصد مدارس در این دوره به صورت ترکیبی اداره شد و 48 درصد به مدت معین در شرایط آموزش های غیرحضوری قرار گرفتند.

 


اسماعیلی با اشاره به اینکه نوآموزان در پایه اول و دوم و تغییر دوره ها با مشکلاتی مواجه شدند، افزود: با تصمیم ستاد کرونا و بخشنامه ابلاغی از 14 فروردین مدارس به شرایط غیرکرونا بازمی گردد.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: شیوع کرونا باعث شد تا جایگاه معلم بار دیگر بر همگان ثابت شد و عنصر معلم به عنوان عنصر محوری در کلاس با بیشترین اثرگذاری تربیتی است.

 


وی خاطرنشان کرد: شیوه نامه ای دریافت شده که از 14 فروردین دانش آموزان در مدارس حاضر شوند و شاهد هیاهو و نشاط در مدارس مروژه مهر دیگری آغاز خواهیم کرد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دوره ها و فعالیت های تربیتی براساس برنامه درسی با رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک از سرگرفته خواهد شد.

 


وی افزود: لباس فرم برای دانش آموزان در مدارس وجود ندارد ولی اولیا به نوع پوشش دانش آموزان توجه کنند.

 


اسماعیلی با بیان اینکه اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی تکذیب شده است، گفت: تراکم کلاس های درسی براساس دستورالعمل های موجود است و تعداد دانش آموزان هر کلاس متفاوت است و این نفرات در مدارس روستایی کمتر است و تلاش می شود از فضاهای فرهنگی موجود در مدارس برای حضور دانش آموزان کلاس های پرتراکم استفاده شود.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد معلمان در بستر شاد گفت: در ابتدای کار به دلیل عدم آموزش معلمان در این فضا با مشکلاتی مواجه بودیم ولی با نظارت ها و آموزش ها شاهد حل این مشکلات بودیم.

 


وی به آموزش معلمانی که به تازگی جذب آموزش و پرورش شده اند نیز اشاره کرد و افزود: برای این افراد دوره های آموزشی برگزار و آزمون هایی اخذ شده است ولی این دوره ها ادامه دارد و ادامه همراهی این معلمان با آموزش و پرورش منوط به شرکت در این دوره ها و کسب نمره قابل قبول در آزمون ها خواهد بود.

 


وی به روند واکسیناسیون در بین دانش آموزان و معلمان اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال بالغ بر 83 درصد و دانش آموزان زیر 12 سال 38 درصد است.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: در بین همکاران و فرهنگیان 94 درصد دز اول واکسن، 91 درصد دز دوم و 75 درصد دز سوم را دریافت کردند.

 


اسماعیلی خاطرنشان کرد: با حضوری شدن مدارس، فضای آموزشی مکمل برای دانش آموزان مبتلا به کرونا پیش بینی خواهد شد.

کد خبر 1161713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha