پیشرفت های مشهد در حوزه فرهنگی بسیار چشمگیر است

اسماعیلی با بیان اینکه ظرفیت‌های مشهد بعد از تهران با هیچ‌کدام از شهرهای کشور قابل‌ مقایسه نیست، گفت:پیشرفت‌ های مشهد در حوزه فرهنگی بسیار چشمگیر است و با حضور جنابعالی که نگاه ملی دارید، پیشرفت بیشتری نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدمهدی اسماعیلی» در دیدار با شهردار مشهد با بیان اینکه جای بسی خوشحالی است که شهرداری با نگاهی فرهنگی مدیریت کلان‌شهر مشهد را بر عهده دارد، گفت: ظرفیت‌های مشهد بعد از تهران با هیچ‌کدام از شهرهای کشور قابل‌ مقایسه نیست.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: پیشرفت‌های مشهد در حوزه فرهنگی بسیار چشمگیر است و با حضور جنابعالی که نگاه ملی دارید، پیشرفت بیشتری نیز خواهد داشت.

 

وی به پیشنهاد شهردار مشهد برای سرعت بخشیدن به ایجاد هاب رسانه‌ای در این شهر اشاره و اضافه کرد: نگاه ما در وزارت این است که مشهد هاب رسانه‌ای شمال شرق کشور و کشورهای پیرامونی شده و اینکار نباید بیشتر از این معطل بماند.

 

اسماعیلی تصریح کرد: لذا برای سرعت بخشیدن به کارنباید کارها تنها منوط به تهران باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آمادگی دارد با محوریت شهرداری مشهد موضوع هاب رسانه‌ای را به سرانجام برسانند ما نیز در تهران هرکاری را که نیاز باشد دراین زمینه انجام خواهیم داد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: وجود مرقد مطهرعلی بن موسی‌الرضا (ع) در مشهد ظرفیت بسیار بزرگی است تا بسیاری از اقدامات فرهنگی در این شهر انجام شود.

 

وی همچنین در پاسخ به پیشنهاد شهردار مشهد در خصوص برگزاری نشست رایزنان فرهنگی ایران نیز خاطرنشان کرد: دراین حوزه نیز آمادگی داریم تا روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه که هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی است این نشست را درمشهد برگزار کنیم.

 

اسماعیلی افزود: همچنین به دنبال برگزاری نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو اکو در ایران هستیم که دراین نشست ۱۲ کشور عضو شرکت خواهند کرد.

کد خبر 1161846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha