مدارس کردستان بازگشایی و آموزش حضوری دانش‌آموزان آغاز شد

در بهار طبیعت و همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و آغاز بهار قرآن، تمامی مدارس استان کردستان بازگشایی و آموزش حضوری دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مراسم نمادین شروع بکار مدارس با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیر و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو، مدیر، معلمان و عوامل اجرایی آموزشگاه، دانش‌آموزان و اولیا در دبستان دخترانه آزادگان ناحیه دو سنندج برگزار شد.

 

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آیین شروع بکار مدارس استان در دبستان آزادگان سنندج، با تبریک سال نو و تقارن آن با حلول مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و ضیافت الهی، شروع بکار مجدد مدارس و حضوری شدن آموزش را به دانش‌آموزان و اولیای محترم تبریک گفت.

 

وی با اشاره به اهمیت شروع بکار مدارس، به تجارب بین‌المللی و کشورهای مختلف در راستای آموزش حضوری و آسیب‌های تعطیلی مدارس در ایام کرونا پرداخت و گفت: آموزش حضوری دانش‌آموزان باعث پایداری و عمیق شدن یادگیری می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: بر همین اساس و با توجه به کاهش همه گیری کرونا ، ستاد ملی مدیریت کرونا به این نتیجه رسید که مدارس از 14 فروردین ماه 1401 شروع بکار کنند و امروز شاهد بازگشایی مجدد مدارس و آغاز آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس استان هستیم .

 

قربانی با بیان اینکه تجارب ملی و بین‌المللی نشان می‌دهد که کمترین انتقال بیماری در سطح مدارس مشاهده شده و بیشترین مسائل بهداشتی نیز در مدارس رعایت می‌شود، اظهار داشت: با دریافت واکسن در جامعه  و در گروه‌های سنی مختلف، سطح ایمنی مردم بالا رفته و مدارس آماده بازگشایی هستند.

 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اولیا، دانش‌آموزان و مدارس گفت: استفاده از ماسک هم چنان مورد تاکید است تا ان‌شاء‌الله این بیماری ریشه کن شود و ضد عفونی کردن کلاس‌های درس و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مورد انتظار است تا فعالیت مدارس تداوم و کم آموزی دانش آموزان جبران شود.

 

قربانی با بیان اینکه فعالیت کلاس های درس بدون گروه بندی خواهد بود، گفت: به منظور ارائه خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان، مدیران مدارس باید با همکاری انجمن اولیاء و مربیان در این خصوص برنامه ریزی و تمهید مقدمات نمایند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه برای تهویه هوا و بازگذاشتن پتجره کلاس‌های درس در طول فعالیت مدارس و رعایت پروتکل های بهداشتی، از دانش‌آموزانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند خواست با دریافت واکسن متناسب با شرایط سنی، در راستای افزایش ایمنی همکاری و اگر دانش‌آموزی دارای بیماری بود با تایید پزشک و هماهنگی مدرسه می‌تواند به صورت محدود در مدرسه حاضر نشود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامت برای دانش‌آموزان و فرهنگیان و ضرورت توجه به ایمنی مدارس و دانش‌آموزان، از اهتمام مدیران مدارس و تلاش‌های فرهنگیان در راستای تمهید مقدمات برای شروع بکار مدارس تشکر کرد.

 

محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز در ابتدای این مراسم با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، گفت: بعد از مدت‌ها آموزش حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان، امروز شاهد شروع بکار مدارس و حضوری شدن کامل آموزش‌ها هستیم.

 

کد خبر 1162190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha