نقش آموزش و پرورش در تعمیق و گسترش فرهنگ نماز بسیار مهم است

حجت الاسلام فاطمی نسب، گفت: نقش آموزش و پرورش در تعمیق و گسترش فرهنگ نماز بسیار مهم است زیرا با قشر عظیمی از کودکان، نوجوانان و جوانان به همراه خانواده های در ارتباط است.

حجت الاسلام  مجتبی فاطمی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج در مورد آثار و برکات نماز گفت: خداوند امر به اقامه نماز کرده است و بین قرائت و خواندن و اقامه نماز فرق است؛ زیرا اقامه نماز یعنی اینکه ما شرایط را برای نماز آماده کرده و بستر سازی کنیم تا خیمه نماز برپا و معنویت در جامعه تقویت شود.

 

امام جمعه گیلان‌غرب افزود: حضور ائمه جماعت روحانی در مدارس و ادارات به منظور اقامه نماز جماعت گامی در جهت تبلیغ و گسترش این واجب الهی است.

 

وی خاطر نشان کرد: نماز در خانواده، فضای خانواده را عوض می‌کند؛ همانطور که اختلافات، بحث‌ها و گناه‌هایی که به‌وقوع می‌پیوندد برای این است که در آن خانواده نماز جایگاهی ندارد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: نماز سبب پاکی و تربیت درست فرزند می‌شود؛ لذا خانواده‌ها اگر می‌خواهند فرزندان‌شان درست تربیت شوند به نماز اهمیت دهند.

 

امام جمعه گیلان‌غرب تاکید کرد: نماز در شکل‌گیری صحیح روابط اجتماعی مؤثر است؛ چنانکه اگر یک خانواده به نماز اهمیت دهد آن خانواده از نظر مردم متدین، آبرومند، مؤمن و مقید به حلال و حرام خواهد بود و خواندن نماز در مدرسه خیلی مهم است چون باعث تربیت صحیح می‌شود و علاوه ‌بر این جایگاه تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهد و روابط معلم و دانش‌آموز را محترمانه می‌سازد.

 

 

 

کد خبر 1163407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha