​نقش تعیین کننده مساجد و کانون‌ها در رویکردها و تحولات مهم جامعه

حجت‌الاسلام مطهری ضمن اشاره به اهمیت مساجد و کانون‌های مساجد در روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه گفت: مساجد و کانون‌ها پایگاه ترویج و نشر معارف قرآن و احکام دین مبین اسلام هستند و در رویکردها و تحولات مهم جامعه نقشی تعیین کننده دارند.

حجت‌الاسلام «سید رضا مطهری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اهمیت مساجد و کانون‌های مساجد در روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه و نیل به سمت تحقق منویات مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مساجد و کانون‌ها پایگاه ترویج و نشر معارف قرآن و احکام دین مبین اسلام هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مساجد و کانون‌ها در بصیرت‌افزایی جامعه نقشی تأثیرگذار و بسیار تعیین کننده دارند عنوان کرد: لوازمات مهم تبیین مستند به آیات قرآن کریم بوده و در این کتاب الهی آمده است به بیان دیگر آیات کتاب الهی در مساجد و توسط مبلغان دین تفسیر می‌شوند و این موضوع نشان دهنده جایگاه والای مساجد در رویکردها و تحولات مهم جامعه است.

 

مطهری قرآن کریم را کتاب هدایت بشر خواند و با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود همه ما را به سوی قرآن و استخراج الزامات تبیین از این کتاب الهی هدایت کرده و سوق داده‌اند ابراز داشت: از آنجا که قرآن کتاب زندگی همه ماست در تمام امورات و مسائل زندگی به خوبی ورود کرده و راهکار ارائه داده است.

 

وی مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فلسفی، خانه و خانواده، ورزش، استقامت، غیرت دینی، وحدت اسلامی، بصیرت، ایثار و شهادت، جهاد اکبر، سیاست و مواردی نظیر اینها را از جمله مباحثی که در مورد هر یک در قرآن کریم آیه وجود دارد خواند و گفت: مبلغان و روحانیون در مساجد نسبت به تشریح این مباحث اقدام کرده و جامعه را به سمت حاکمیت اسلام و قرآن هدایت می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه به دستور پیامبر اکرم(ص) مبنی بر خراب کردن مسجد ضرار اشاره و خاطرنشان کرد: در مسجد ضرار تیشه به ریشه دین زده می‌شد به همین علت به دستور نبی مکرم اسلام(ص) خراب شد زیرا مسجد پایگاه نشر معارف دین مبین اسلام هستند و جایگاهشان هم در روایات و هم در قرآن کریم مشخص شده است.

 

کد خبر 1163694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha