خراسان جنوبی در ریل توسعه و پیشرفت متوازن قرار گرفته است

قناعت گفت: استان خراسان جنوبی در ریل توسعه و پیشرفت متوازن قرار گرفته است و نگاه ما به همه شهرستان های استان خاص و حمایتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (20 فروردین) در شورای اداری و آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان نهبندان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای به نام در مردم سالاری دینی است و تمام انتخابات آن به موقع و به جا انجام می شود و رای مردم تعیین کننده است لذا جابه جایی مدیران موضوعی طبیعی است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف نهایی مسئولان باید منافع مردم باشد، افزود: ملاک انتخاب دولت سیزدهم انقلابی بودن مدیران، تازه نفس، مردمی، ارزشی، کاربلد و تابع ولایت فقیه است.

 

قناعت با اشاره به شاخصه های دولت سیزدهم، افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی وامدار نظام جمهوری اسلامی، شهدا، انقلاب و مردم هستند که با اینکه سختی های زیادی را تحمل کرده اند همچنان پای نظام انقلابی خود ایستاده اند.

 

وی انقلابی بودن، فساد ناپذیری، تجربه و تخصص لازم را از جمله شاخص های انتخاب فرمانداران عنوان کرد و گفت: سعی شده برای انتخاب فرمانداران از نظرات مشاوران، نخبگان، ائمه جمعه، گروهای مرجع، نیروهای اصیل و انقلابی استفاده شود، لذا مدیران ما باید از جنس مردم باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی یکی از وظایف دولت سیزدهم را انتخاب مدیران انقلابی، با بصیرت و مردمی عنوان کرد و ادامه داد: دوران خدمتگزاری زودگذر است و نباید درگیر اختلاف سلایق و بحث های بین برخی باشیم لذا مدیران باید از فرصت های خدمتگزاری استفاده کنند، جایگاه فرمانداران هم جزو جایگاه نوکری برای مردم نیست.

 

قناعت از فرماندار جدید شهرستان نهبندان خواست تا در راستای توسعه شهرستان تاثیرگذار و نقش آفرین باشد و ادامه داد: هر تغییر باید با شتاب باشد تا توسعه هم سرعت بگیرد.

 

وی خواستار ادامه روند پیگیری ها توسط فرماندار جدید در خصوص فعالیت شستا و ایمیدرو در نهبندان شد و گفت: برخی فعالیت ها در شهرستان آغاز شده و برخی نیاز به پیگیری فرماندار دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی به فرماندار جدید توصیه کرد تا فرماندار همه مردم باشد و گفت: ریشه، اصالت، مبنای ما چهارچوب های نظام اسلامی و مبتنی بر آموزه های انقلاب است لذا فرماندار جدید ضمن احترام به تمامی سلیقه ها باید مردمی و مجری سیاست های دولت باشد.

 

قناعت با بیان اینکه شهرستان نهبندان به شهر آسبادها و سنگ های گران قیمت مشهور است، عنوان کرد: یکی از مهمترین افتخارات نهبندان، سفر رهبر معظم انقلاب است که برکات زیادی برای شهرستان داشته است که سند توسعه از جمله آنها است.

 

وی گفت:ریاست جمهوری دستور پیگیری مجدد سند توسعه نهبندان داده است که از رویکرد و نگاه ویژه دولت به منطقه است، این سند در مراحل نهایی است.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: به خاطر سیاست های غلط در گذشته علاوه بر اینکه سفره های مردم آسیب جدی دیده، اعتماد مردم به نظام کمرنگ شده و همه ما باید وحدت، همدلی و یکپارچگی در شهرستان داشته باشیم تا امید به دل های مردم برگردد.

 

قناعت با بیان اینکه رویکرد شهرستان باید به نحوی باشد که عدالت و پیشرفت را توامان داشته باشیم، افزود: توصیه من به فرمانداران همه شهرستان ها خدمت، کار و تلاش همه جانبه و دوری از حاشیه سازی است.

 

وی تزریق نیروهای تازه نفس، کاربلد و انقلابی را یکی از وظایف مسئولان در دولت جدید عنوان کرد و گفت: تربیت مدیران لایق و کاربلد برای آینده لازم است.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی در ریل توسعه و پیشرفت متوازن قرار گرفته است و نگاه ما به همه شهرستان ها خاص و حمایتی خواهد بود و از همه نخبگان، فرهیختگان، بزرگان استان و صاحبنظران تقاضای کمک به شورای اداری شهرستان  دارم تا به همدلی و همراهی موجبات پیشرفت و تعالی شهرستان شوند.

 

در این جلسه از زحمات «مجید بیکی» فرماندار سابق شهرستان نهنبدان قدر دانی و «ایروانی» به عنوان سرپرست فرمانداری نهبندان معرفی شد.

 

 

کد خبر 1164170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha