۹۴ هزار واحد مسکونی سهم گلستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن/ زمین برای ساخت ۲۶ هزار واحد تامین شد

محبوبی گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در مدت ۴ سال حدود ۹۴ هزار واحدمسکونی در شهرها و روستاهای استان گلستان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین محبوبی» در جلسه قرارگاه اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن اواخر شهریورماه پارسال ابلاغ شد و سهمیه استان ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی است که از این تعداد ۲۸ هزار واحد در روستاها و مابقی در شهرها ساخته می شود البته در صورت که بتوانیم سهمیه استان را اجرایی کنیم امکان افزایش سهمیه استان هم وجود دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: براساس برنامه ابلاغی باید سالانه حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی در شهرها و روستاهای استان گلستان ساخته شود. ساخت سالانه ۷ هزار واحد در روستاها برنامه ریزی شده که این تعداد امسال ۱۱ هزاز واحد شده است.

 

وی در خصوص تامین زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: در مدت اجرای این طرح به هزار و ۸۰۰ هکتار زمین نیاز داریم به عبارت دیگر باید سالانه چیزی حدود ۴۶۰ هکتار زمین در شهرها و روستاها تامین شود.

 

محبوبی ادامه داد: اولویت تامین این اراضی با اراضی مازاد دستگاه های اجرایی، عرصه های منابع طبیعی، الحاقات و تغییر کاربری و در نهایت خرید زمین است. دولت خرید زمین را آخرین راهکار برای تامین زمین قرار داده تا این واحدهای مسکونی با کمترین هزینه احداث شود و فشار کمتری کمتری به متقاصیان وارد شود.

 

وی افزود: تا پایان سال گذشته ۲۱۰ هکتار زمین در استان تامین شده که ۳۳ درصد آن از سوی بنیادمستضعفان واگذار شده است. اما در بخش اراضی دولتی فقط ۲ درصد تامین زمین صورت گرفته و به رغم جلسات مکرر، زمین های مازاد دستگاه های اجرایی شناسایی نشد. تفاهم نامه های مختلفی با دستگاه های اجرایی داریم و اگر دستگاه ها اراضی مازاد خود را اختصاص دهند می توانیم برای افراو تحت پوشش و پرسنل آن دستگاه استفاده کنیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: تاکنون منابع طبیعی یکهزار و ۲۰۰ هکتار زمین اختصاص داده اما یکهزار و ۱۰۰ هکتار آن در شهرستان مراوه تپه است که چندان به کار ما نمی آید.

 

کد خبر 1164609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha