نیاز کشور در محصولات کشاورزی در داخل تامین شود

رضایی کوچی گفت: نیاز کشور به محصولات کشاورزی باید در داخل تامین شود و در این زمینه نگاه ها به سمت واردات نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدرضا رضایی کوچی»، امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین) در نشست بررسی چالش‌های سند آمایش استان فارس و چشم‌انداز جهرم در این سند با اشاره به اینکه ظرفیت های فراوانی در حوزه کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: محصولات کشاورزی باید در داخل کشور تولید و نیازهای کشور را تامین کند نه اینکه نگاهمان به واردات باشد.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با رویکرد علمی در حوزه‌ کشاورزی،‌ بهترین مکان در استان با توجه به زمینه‌های موجود علمی و پیشینه کشاورزی، جهرم است، افزود: فناوری‌های نوین کشاورزی در این شهرستان اجرا شود.

 

به گفته وی، بزرگترین غار دست کند جهان در جهرم است و باید در حوزه گردشگری نیز نگاه ویژه‌ای شود.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان به نسبت تخت‌های بیمارستانی به سرانه در کشور بعد از سمنان هستیم، عنوان کرد: کیفیت خدمات و هزینه‌ها به گونه‌ای است که از استان‌های مجاور بیمار داریم.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از عواملی که باعث شد فرودگاه جهرم بین المللی‌ کنیم این بود که بیمار از کشورهای مجاور پذیرش کنیم، تاکید کرد: بازرگانان جهرمی مراودات و صادرات زیادی به کشورهای حوزه خلیج فارس دارند.

 

رضایی کوچی همچنین گفت در حوزه انرژی، جهرم به سفره‌هایی از گاز پایدار و بزرگ رسیده است که در مرحله انتخاب پیمانکار جهت اکتشاف هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جهرم به عنوان نماینده شهرستان در حوزه‌های مختلف با تیم تخصصی در سند آمایش استان فارس واکاوی کند و بحث کارشناسی در خصوص جایگاه جهرم در این سند را انجام دهد.

کد خبر 1166612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha