تقویت شبکه امداد و نجات و آموزش از مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر است

عبدالهیان یکی از سیاست‌های جمعیت هلال احمر را تقویت شبکه امداد و نجات و آموزش همگانی دانست و گفت: اینکه با وجود دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، امیدها برای کمک به اقشار مختلف مردم بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «نامدار عبدالهیان» امروز (یکشنبه 28 فروردین) در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، با تاکید بر توجه به نیروی انسانی ماهر و زبده اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر می‌تواند محور تحولات در جامعه شود.

 

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه امروزه جمعیت هلال احمر با تکیه بر برنامه‌های متعالی خود قصد دارد حرکت شتاب‌دهنده‌ای در جهت کاهش آلام و دردهای بشری داشته باشد افزود: چند ویژگی برای جمعیت هلال احمر وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بین‌المللی بودن، ارزشی بودن کارها، سرمایه‌های اجتماعی و جوان بودن نیروها اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر چند سیاست را دنبال می‌کنیم ادامه داد: یکی ازاین سیاست‌ها تقویت شبکه امداد و نجات به عنوان بازوی اصلی ما در حاکمیت کلان است که توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام می‌شود و از روزی که مدیریت این‌جمعیت را قبول کرده‌ایم از هر مسیری که امکانش بوده در این راستا تلاش کردیم.

 

عبدالهیان همراهی مجلس از خدمات هلال احمر را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: حمایت بودجه‌ای نمایندگان از هلال احمر در لایحه بودجه 1401 اوج همدلی، هم‌افزایی و همراهی نمایندگان بود و یک ارتباط تعاملی میان هلال احمر و نمایندگان وجود دارد.

 

وی افزایش سرمایه‌های اجتماعی را از وظایف اصلی این جمعیت دانست و عنوان کرد: اگر می‌خواهیم اعتماد این قشر را به دست آوریم اول باید میان خودمان و مدیران بین‌بخشی همراهی خوبی وجود داشته باشد که بتوانیم از این منظر در جهت تحقق اهداف عالیه خود بهره ببریم.

 

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر سیاست بعدی این جمعیت را توجه به بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اذعان کرد: در این بیانیه اهداف بسیار بلندی توسط مقام معظم رهبری طراحی و ترسیم شده و نقشه راه ما را مشخص کرده که البته صرف جوان بودن مطرح نیست بلکه با برنامه بودن، جهادی کار کردن، وقت گذاشتن برای اینکه بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم، ایثارگر بودن و نوع نگاه انقلابی نیز اهمیت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست دیگر جمعیت هلال احمر آموزش همگانی است که بر اساس قوانین بالادستی برای ما ترسیم شده ابراز کرد: آموزش باعث تغییر بینش افراد می‌شود و وقتی بینش تغییر کرد رفتار نیر تغییر می‌کند و اگر آموزش در لایه‌های جامعه صورت نگیرد قطعا نتوانسته‌ایم به اهداف اصلی خود دست یابیم.

 

عبدالهیان با بیان اینکه با وجود دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، امیدها برای کمک به اقشار مختلف مردم بیشتر شده است خاطر نشان: بهره‌گیری از ظرفیت راهیان نور و یادمان‌های دفاع مقدس، توجه به موضوع مهارت و شایستگی کارکنان و مدیران و ارتقای معیشت جوانان، داوطلبان و پرسنل از برنامه‌های این جمعیت است.

 

کد خبر 1166795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha