تقویت جلسات حفظ و تلاوت و ایجاد دارالقرآن‌های مسجدی در لبیک به مطالبه رهبری

حجت‌الاسلام ماجدی با اشاره به اهتمام مرکز رسیدگی به امور مساجد به تقویت فعالیت‌های قرآنی در مساجد، گفت: بنا داریم برنامه‌های حفظ قرآن و کرسی‌های تلاوت در مساجد پررنگ شود و زمینه ایجاد دارالقرآن‌های قرآنی را در مساجد فراهم کنیم.

حجت الاسلام «سیدمهدی ماجدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر اهتمام مرکز رسیدگی به امور مساجد برای تقویت برنامه های قرآنی در مساجد تاکید و اظهار کرد: در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی»، جلسه ای با اتحادیه موسسات قرآنی کل کشور به منظور تقویت برنامه های قرآنی مساجد برگزار شد.

 

مدیر برنامه های فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند: «إِنَّما نُصِبَتِ المَساجِدَ لِلقِرآنِ؛ مساجد را برای قرآن خواندن ساخته‌اند»، بیان کرد: بنا داریم برنامه های حفظ قرآن کریم و کرسی های تلاوت در مساجد پررنگ شود و زمینه ایجاد دارالقرآن های قرآنی را در مساجد فراهم کنیم. چراکه معتقدیم بنابر فرموده پیامبر(ص) باید پایگاه اهتمام به قرآن مسجد باشد و ما وظیفه ذاتی خود را حمایت از جلسات قرآنی مساجد می دانیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در ماه مبارک رمضان نیز ویژه برنامه «سی شب، سی افطار» به منظور احیای افطاری های ساده در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام ماجدی تهیه محتوا در قالب بسته های مجازی و چندرسانه ای و بارگذاری در پایگاه تخصصی مسجد را یکی دیگر از رویکردهایی دانست که امسال همانند سال های  گذشته دنبال می شود و افزود: برگزاری سلسله نشست های «ستارگان محراب» به منظور تقدیر از ائمه جماعات موفق و موثر، راه اندازی پویش هایی به منظور کمک به محرومان و اقشار بی بضاعت بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده است.

 

مدیر برنامه های فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گسترش خیریه های مسجدی به منظور خدمت رسانی به اقشار محروم، توزیع سبدهای معیشتی و بن غذا را بخش دیگری از برنامه های در دست انجام و مورد توجه در مساجد برشمرد.

کد خبر 1166815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha