لزوم نوسازی ناوگان زمینی و هوایی هلال احمر/ ذخایر انبارهای امدادی هلال احمر در ۱۰ سال گذشته جایگزین نشد

ولی پور گفت: سال گذشته با همراهی نمایندگان و سازمان برنامه و بودجه، اعتبار و بودجه خوبی مصوب شده که امیدواریم بخشی از ذخایر انبارهای امدادی و ناوگان زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر نوسازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی ولی پور» امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) در جلسه معارفه سرپرست جدید جمعیت هلال احمر گلستان اظهارکرد: جمعیت هلال احمر مجموعه ای عام المنفعه و نهادی مردمی است که به پشتوانه اعتماد مسئولان ارشد و با مصوبه مجلس شورای اسلامی، مسئولیت امداد و نجات را در حوادث و سوانح مختلف برعهده دارد.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: یکصد سال از آغاز فعالیت این مجموعه در کشورمان می گذرد که جمعیت هلال احمر در حوادث و سوانح مختدف چه در داخل و چه در خارج کشور در کنار حادثه دیدگان حضور داشت.

 

وی افزود: با همه فراز و نشیب ها سعی کردیم با همه بضاعت در خدمت مردم باشیم و در سده دوم فعالیت های جمعیت هلال احمر رویکردهای جدیدی را اتخاذ کرده ایم.

 

ولی پور بیان کرد: با استقرار دولت جدید و همینطور مدیریت جدید در مجموعه هلال احمر برای توسعه همه جانبه فعالیت های هلال احمر علاوه بر بحث امداد و نجات، در سایر بخش های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، توانبخشی و غیره هم برنامه ریزی شده است.

 

وی با اشاره به تشکیل هیئت های اندیشه ورز در مجموعه هلال احمر، خاطرنشان کرد: این هیئت های اندیشه ورز از دو سه ماه گذشته در هلال احمر ایجاد شده اند و کم کم خروجی آنها دیده خواهد شد و ما در حال تنظیم نقشه راهی برای فعالیت های هلال احمر هستیم.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت  هلال احمر با اشاره به برخی از دغدغه ها گفت: براساس وسعت حوادث در کشور به ویژه در ۱۰ سال اخیر و بعد از زلزله کرمانشاه و سیلابی که ۲۵ استان از جمله گلستان را درگیر کرد، ذخایر انبارهای امدادی ما تحت تاثیر قرار گرفت و نتوانستیم بسیاری از اقلامی که توزیع شد را جایگزین کنیم.

 

وی افزود: در بحث لجستیک زمینی و هوایی نیز از ۱۰ سال گذشته این ناوگان نیاز به نوسازی داشت که به علت محدودیت های اعتباری این اتفاق نیفتاد.

 

ولی پور گفت: سال گذشته با همراهی نمایندگان و سازمان برنامه و بودجه، اعتبار و بودجه خوبی مصوب شده که امیدواریم بخشی از ذخایر انبارهای امدادی و ناوگان زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر نوسازی شود.

 

کد خبر 1167213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha