به‌کارگیری توان سپاه برای رفع عقب‌ماندگی‌های کشور/ سپاه الگویی موفق برای کشورهای اسلامی است

سردار ملک شاهکوهی گفت: پاسداری از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفاظت و حراست از ارزش ها و دستاوردهای آن، ماموریت اصلی سپاه پاسداران است. با اینحال سپاه توان خود را برای کمک به توسعه و آبادانی کشور هم وارد میدان کرده است.

سردار «علی ملک شاهکوهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: پاسداری از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفاظت و حراست از ارزش ها و دستاوردهای آن، ماموریت اصلی سپاه پاسداران است. با اینحال سپاه توان خود را برای کمک به توسعه و آبادانی کشور هم وارد میدان کرده است.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان مردم‌داری و مردم‌یاری را رسالت این‌ نهاد انقلابی و مردمی دانست و گفت: سپاه فرزند این انقلاب و ملت ایران است و در هر جایی که به حضور سپاه و بسیج نیاز بوده و هست، وارد میدان می‌شود. 

 

وی با اشاره به جملاتی از امام خمینی (ره) درباره اهمیت سپاه و نقش این نهاد خاطرنشان کرد: جمله معروف «اگر سپاه نبود کشور هم نبود و من سپاه را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. سپاه چشم من است و چشم من خطا نمی‌کند»، جملات بسیار مهمی است که امام راحل درباره هیچ کسی چنین مطالبی را عنوان نکردند و این نشان از جایگاه رفیع و بااهمیت سپاه دارد.

 

سردار ملک شاهکوهی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید داشته‌اند که اگر سپاه را نداشته باشیم یا ضعیف باشد، قادر نخواهیم بود که از انقلاب دفاع کنیم.

 

وی با اشاره به نقش سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: در آن ایام انسان‌های اعجوبه و بی نظیری مانند شهید حسن باقری، شهید کاظمی، شهید خرازی، شهیدان باکری و غیره در دل سپاه بروز و ظهور پیدا کردند که تربیت‌یافتگان دانشگاه امام خمینی (ره) و سپاه بودند.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه سپاه در امر آبادانی و محرومیت‌زدایی هم اقدامات مهم و اساسی انجام داده است، افزود: سپاه برای رفع عقب ماندگی در کشور، توسعه و عمران داخلی و محرومیت‌زدایی اقدامات ارزشمندی در قالب قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) انجام داده است.

 

وی سپاه را الگویی برای کشورهای اسلامی دانست و گفت: سپاه در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، گسترش سیستم دفاعی و امنیتی با امکانات و تجهیزات بومی نقش ویژه‌ای داشته و دارد.

 

ملک شاهکوهی یکی دیگر از دستاوردهای سپاه را مبارزه مستمر و بدون وقفه با استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: ایجاد و تقویت جبهه مقاومت و افزایش توان رزمی و دفاعی آن، از دستاوردهای بزرگی است که دشمن از آن بیمناک است.

 

کد خبر 1168527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha