انتشار برای نخستین بار| پاسخ حاج قاسم به یک استاد حوزه درباره رمز و راز انقلابی ماندن

حجت الاسلام حسینی اراکی خاطره ای از شهید سلیمانی و سئوال خود درباره رمز و راز انقلابی و ولایی ماندن، بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی، در جمع شب زنده داران مسجد قائم عجل الله تعالی به ذکر خاطره ای از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: یک بار که با حاج قاسم در مسیری همسفر بودیم؛ چند سئوال از شهید سلیمانی پرسیدم که یکی این بود چه کنیم انقلابی و ولایی بمانیم؟ رمز و راز آن چیست؟

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این یک یادگار بکر از ایشان است که تا کنون نشنیدید؛ افزود: شهید سلیمانی به من گفتند سئوال خوبی پرسیدید اما ولایی و انقلابی ماندن سه شرط دارد که شرط اول اخلاص در ولایت است.

 

 

وی با افزودن اینکه شرط دوم را عبارت از این دانستند که تا آخر عمر خودت را بدهکار انقلاب و رهبری بدانی نه طلبکار؛ افزود: اگر یک آن طلبکار بدانی، رفتی لذا باید همیشه خود را مدیون انقلاب و شهدا و رهبری و ارزش ها و جانبازان و خانواده شهدا بدانیم.

 

 

حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار کرد: اگر مسئولین خود را مدیون انقلاب می دانستند خیلی کارها می کردند و عده ای از آنان طلبکار نبودند.

 

 

وی سومین راه ولایی و انقلابی ماندن را به نقل از شهید سلیمانی، آرزوی شهادت دانست و اظهار کرد: ایشان فرمودند آرزوی شهادت را مدام در دلت زندذه نگه بدار و یکسره برایش دعا کن و از خدا بخواه و با شهدا و وصیتنامه و قبر و مجلس شهدا انس داشته باش.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خود ایشان در به در دنبال شهادت می گشت؛ افزود: سه شرط فوق برای ولایی و انقلابی ماندن از زبان کسی است که خود سرباز ولایت است؛ بعضی از هم قطارهای او بریدند اما او جا نزد و با همه جان و دل و زبان مطیع بود.

 

کد خبر 1168647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha