کمبود ۲ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

موسوی نژاد با اشاره به کمبود ۲ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: بیشترین چالش کمبود نیرو انسانی و فضای آموزشی در بیرجند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید علیرضا موسوی نژاد» امروز (۴ اردیبهشت) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۷۸ هزار  و ۹۷۲ دانش آموز در سطح استان، اظهار کرد: از این تعداد بیشترین دانش آموزان با ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی مشغول تحصیل هستند.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در طی ۱۰ سال حدود ۵۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده شده که بخش عمده آنان به دلیل مهاجرت ها در بیرجند متمرکز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین چالش کمبود نیرو انسانی و فضای آموزشی در مرکز استان است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار معلم در استان کمبود داریم که راهکاریی برای تأمین بخشی از این نیروها اندیشیده شده است.

 

موسوی نژاد بیان کرد: ۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر از کارکنان آموزش و پرورش در مدارس مشغول تحصیل هستند که با توجه به اینکه در آستانه انتقالات آموزش و پرورش هستیم امسال در این زمینه با دقت ویژه و بدون تاثیرپذیری از عوامل خارجی، آنچه حق و عدالت اداری است اعمال خواهد شد.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به خروج بی رویه نیروها از نهبندان و زیرکوه در گذشته و ایجاد کمبود معلم در این مناطق، متذکر شد: اکنون از طبس و فردوس نیز تمایل عجیبی برای خروج به سمت بیرجند است.

 

وی خاطر نشان کرد: برای بزرگداشت روز معلم ۱۸ عنوان برنامه‌ شامل دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، برگزاری جلسه محوری تکریم از معلمان نمونه، تجلیل از خانواده متوفیان فرهنگی که بر اثر کرونا فوت کردند، اجرای برنامه سپاس معلم و انجام تبلیغات محیطی با همکاری شهرداری بیرجند پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1168936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha