دفاع مقدس قله افتخار نظام اسلامی است/  برنامه ریزی برای چاپ ۶۰ عنوان کتاب در  سال جاری

فولادی با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا چشم و چراغ نظام و انقلاب هستند، گفت: برای سال ۱۴۰۱ چاپ ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام، صبح امروز(۳ اردیبهشت) در  ویژه برنامه ملی« روایت مادری) اظهار کرد: شهدای انقلاب و نظام اسلامی به همه ما عزت و آبرو بخشیده اند.

 

«محمدحسین فولادی» با بیان اینکه امنیت و آسایس امروز ما مرهون جانفشانی و خون پاک شهدا است، افزود: وظیفه امروز ما این است که پرچم  شهدا را برافراشته نگاه داریم و راه آنها را ادامه دهیم و مدافع نظام و انقلاب اسلامی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه  با کار جهادی و تلاش شبانه روزی همکاران در سال ۹۹ و با دستان خالی،  ۳۵ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت چاپ و منتشر شد، افزود:  علاوه بر این نیز تعداد ۲۰ عنوان کتاب صوتی نیز تدوین و منتشر شده است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام افزود: با لطف پروردگار متعال این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ عنوان کتاب و  ۲۰ اثر صوتی افزایش یافته است که جای تقدیر از صدا و سیمای مرکز ایلام دارد که با همان مظلومیتی که در دوران دفاع مقدس از طریق لنز دوربین ها  به نمایش می گذاشتند، امروز هم در کنار آموزه های دفاع مقدس قرار  دارند.

 

فولادی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ چاپ ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس برنامه ریزی شده است، یادآور شد: دفاع مقدس قله افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید گفت که مولفه عمیق فرهنگی در انقلاب اسلامی بالاتر از دفاع مقدس نداریم، دفاع مقدس، شاهکار تاریخی ملت ایران است.

 

وی تصریح کرد: شهید احمد کرمی  با اینکه در کسوت معلمی بود و در دانشگاه نیز رشته شیمی را تحصیل کرده بود اما با اندیشه های بلندی که داشت، سنگر تعلیم و تربیت را ترک کرد و عازم جبهه های حق علیه باطل شد و جان عزیز خود را فدای انقلاب و نظام اسلامی کرد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به اینکه خانواده های معظم شهدا چشم و چراغ نظام و انقلاب هستند، ابراز کرد: مسیر شهدا مسیر نورانی و الهی است و گام برداشتن در این مسیر، انقلاب و نظام اسلامی را بیمه می کند.

 

فولادی با تاکید بر توجه بیشتر به یادمان های دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: در تولید  آثار حوزه دفاع مقدس نیاز است که توجه  بیشتر و حمایت های  اعتباری انجام شود تا استان ایلام از این مظلومیتی که در حوزه دفاع مقدس دارد خارج شود.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مکتب عاشورا به خوبی تبیین و تفسیر کرد و امید است، گفت: امروز به برکت خون شهدا، استان ایلام و مهران برند کشور در اربعین حسینی است و امید است که  دفاع مقدس در ایلام همانند اربعین حسینی در کشور مطرح و شناسانده شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس در استان ایلام کوچکترین موزه در کشور است که امید است همه مسئولان دست به دست هم دهند که یک موزه مناسب در تراز رشادت ها و ایثارگری های مردم استان ایلام ایجاد شود.

کد خبر 1168968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha