سند تحول آموزش وپرورش نیازمند بازخوانی است

ایروانی گفت: شورای آموزش و پرورش باید بازخوانی سند تحول آموزش و پروش را مجدد در دستور کار داشته باشد تا رسالت این نهاد تعلیم و تربیت تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابوالفضل ایروانی» امروز (4 اردیبهشت) در شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر بخواهیم در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم باید جای اولویت آموزش با پرورش جابه جا شود چراکه امور پرورشیمهم تر است.


سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه در عصر اطلاعات،  آموزش دچار تغییر و تحول شده است، گفت: تکنولوژی و فناوری آموزش را تغییر داده، گرچه مسیر آموزش را در کشور اشتباه می رویم و سند تحول آموزش و پرورش با مسیر آموزشی ما همخوانی ندارد.


ایروانی ضمن قدردانی از زحمات حوزه آموزش و پرورش افزود: اما مسیر آموزشی را اشتباه می رویم چراکه تحول با اندیشه های گذشته امکان پذیر نیست برای الگوی رفتاری دانش آموزان باید روش برخورد معلمان به سمت رویکردهای دانشی با توجه به علوم شناختی عوض شود.


وی با بیان اینکه دولت در حوزه زیر ساخت ها تلاش خود را انجام می دهد، عنوان کرد: زیرساخت برای مدرسه یک کلاسه فایده ای ندارد؛ به عنوان مثال برای یک روستا، مدرسه یک کلاسه فایده ای ندارد اگر ساخته می شود باید امکان توسعه آن وجود داشته باشد.


سرپرست فرمانداری نهبندان تصریح کرد: باید بر اساس یکسری شاخص ها حرکت کنیم تا به توسعه برسیم، ما برای تشکیل کلاس های حضوری به مدت دو سال به دلیل کرونا محدود بودیم، در این شرایط اعتیاد در برخی جوامع افزایش یافته است گرچه در نهنبدان جزیی است.


وی با بیان اینکه یک برنامه تغییر و تحول برای پیشگیری از اعتیاد در نهبندان باید داشته باشیم، افزود: برای شناسایی و هدایت معتادین نوجوان و جوان باید ورود جدی و هم افزایی دستگاه ها را داشته باشیم، چراکه اعتیاد در اندیشه ها تاثیرگذار است.


وی گفت: در شورای اداری باید نقش معلم در سطوح دستگاه اجرایی را دید و معلمان به عنوان مطالبه گران حضور داشته باشند، این آمادگی در نهبندان وجود دارد.


ایروانی با اشاره به سند تحول و ناهنجاری های حوزه آموزش و پرورش گفت: برای اصلاح الگوی رفتاری باید برنامه داشته باشیم و برای این مورد باید از گروهای جهادی هم استفاده کرد.


وی در حوزه زیر ساخت ها خواستار تکمیل سالن شوسف از سوی اداره کل نوسازی مدارس شد.


فرماندار نهبندان عنوان کرد: ایران و ایرانی صاحب فکر، تمدن و اندیشه هستند و نباید غرب به ما خوراک بدهد.

 

 

کد خبر 1169074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha