گلستان یکپارچه زرد کرونایی شد/ تزریق بیش از ۳.۲ میلیون دز واکسن در استان

گلفیروزی گفت: با توجه به آخرین اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر همه شهرستان‌های استان گلستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: تا چند روز گذشته ۴ شهرستان از جمله مرکز استان گلستان (گرگان) در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار داشت که خوشبختانه با همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اکنون همه شهرهای استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در گلستان تا کنون ۳ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۱۱۲ دز واکسن در نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

 

وی افزود: متاسفانه استقبال از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان چندان مطلوب نیست و لازم است همه واجدان شرایط برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا در زمان موج‌های احتمالی در آینده دچار مشکل کمتری شویم.

 

گلفیروزی درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان هم گفت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های استان نسبت به روز گذشته ۱۴ نفر بیشتر شده و به ۱۵۲ نفر رسیده است.

 

وی عنوان کرد: از این تعداد ۴۲ بیمار در بخش‌های آی سی یو مراکز درمانی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال ۱۸ بیماری وخیم است که به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

کد خبر 1169219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha