برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۴ مسجد همدان

صلواتیان گفت: مراسم معنوی اعتکاف ماه مبارک رمضان در دهه آخر این ماه مبارک ، ویژه معتکفان در سه دوره ب سه روزه، شش روزه و یا ۹ روزه شرکت کنند.

«مهدی صلواتیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مراسم معنوی اعتکاف رمضان در دهه آخر ماه رمضان در سه دوره برگزار می‌شود که معتکفین می‌توانند در این دوره‌ها به‌صورت اعتکاف سه روزه، شش روزه و یا ۹ روزه شرکت کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ثار الله مسجد عباسیه کوچه مشکی همدان از برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۴ مسجد استان خبر داد و گفت: این مراسم در شهر همدان و دیگر شهرستان‌ها برگزار می‌شود که در شهر همدان در مسجد جامع طی سه مرحله و هر مرحله ۵۰۰ نفر، علی‌آباد فرهنگیان و جورقان برگزار خواهد شد.

 

دبیر ستاد اعتکاف استان همدان با بیان اینکه با توجه به برگزاری اعتکاف ماه رجب در ۳۹ مسجد استان همدان و به‌دلیل شرایط کرونایی شاهد حضور کمتر در این مراسم بودیم، افزود: در مراسم ماه رجب حدود دو هزار نفر در مراسم‌ اعتکاف در مناطق مختلف استان شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود در ماه رمضان شاهد حضور بین چهار تا پنج هزار نفر از جوانان در این مراسم باشیم.

 

وی اضافه کرد: برنامه‌های اعتکاف در شهر همدان از شب ۲۱ ماه رمضان آغاز می‌شود و در مسجد جامع نیز به‌صورت مجزا برای آقایان و بانوان در دو شبستان این مراسم برگزار می‌شود. از جمله شرایطی که برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده تزریق دو دز واکسن، یا پاسخ تست پی سی آر منفی است، این مراسم معنوی با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

صلواتیان افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده که شامل حلقه‌های معرفت، ختم قرآن و صلوات، سخنرانی روحانیون، حضور شاعران آیینی، حضور راویان دفاع مقدس و علما با عنوان عصری با علما و عصری با شهدا، برنامه‌های عزاداری، مناجات‌خوانی شبانه، محافلی با موضوع ازدیاد جمعیت، گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، مهدویت، طب سنتی، تاریخ اسلام و پاسخ به شبهات، سبک زندگی اسلامی و... و برنامه‌های مخصوص اعتکاف است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ثار الله مسجد عباسیه کوچه مشکی همدان ادامه داد: ایام اعتکاف بهترین فرصت است که انسان با معبود خود خلوت کرده و سخنان را به معبود خود بگوید لذا برای تقرب به پیشگاه پروردگار راه های مختلف وجود دارد که یکی از این راه ها نماز می باشد .

 

وی با بیان اینکه هر سال مناسک معنوی اعتکاف نسبت به سال گذشته با جمعیت بیشتری برگزار می‌شود، اضافه کرد: جوانان ما هر سال علاقه مندی بیشتری به دین پیدا می‌کنند و روند حرکتی جامعه به سمت دین و معنویت رو به افزایش است.

 

کد خبر 1169291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha