"اسرائیل" آژانس یهود است/مسیر اشغال فلسطین از طریق سازمان ملل انجام شد

صمدی با بیان اینکه چیزی که به عنوان اسرائیل می شناسیم آژانس یهود است، گفت: این سازمان ۳۰ سال از انگلستان اجازه گرفت که مهاجر جذب کند و ۶ درصد خاک فلسطین اشغالی فعلی را با ترفندهای مختلف خرید و با آن ۶ درصد اعلام دولت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدعلی صمدی، کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته (سه شنبه ۶ اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه آغاز مسیر اشغال فلسطین از طریق سازمان ملل انجام شد، گفت: سازمان ملل از زمان تاسیس تاکنون تنها نمونه ای که تشکیل یک دولت را انجام داد، دولت جعلی اسرائیل در داخل خاک فلسطین است. اتفاقات فلسطین اشغالی در 7 دهه گذشته از جمله نحوه اشغال و نحوه مقاومت ساکنان مقابل اشغالگران در تاریخ شناخته شده بشر، منحصر به فرد است.

 

وی با اشاره به اینکه در اوایل قرن بیستم، فعالان سیاسی یهودی صهیونیست، سازمان اقتصادی سیاسی با عنوان آژانس یهود را تشکیل دادند، اضافه کرد: این سازمان در یک پیچ تاریخی بین جنگ های اول و دوم موفق شد اجازه و موافقت قدرت های غالب آن دوران یعنی انگلستان، فرانسه و آمریکا را جلب کند و در فلسطین اشغالی مستقر شود.

 

صمدی با بیان اینکه این سازمان و جمعی از فعالان یهودی در سرزمین دارای مردمان بومی و ساکنان چند هزار ساله، مستقر شد و با موافقت قدرت های بزرگ دولت تشکیل داد، گفت: چیزی که به عنوان اسرائیل می شناسیم آژانس یهود است. این سازمان 30 سال از انگلستان اجازه گرفت که مهاجر جذب کند و 6 درصد خاک فلسطین اشغالی فعلی را با ترفندهای مختلف خرید و با آن 6 درصد اعلام دولت کرد.

 

این کارشناس مسائل مقاومت با بیان اینکه انگلستان اهداف اقتصادی و سیاسی را در آسیای غربی دنبال می کرد بنابراین وجود یک متحد وفادار مانند آژانس یهود لازم بود، گفت: تا پیش از تاسیس جمهوری اسلامی تقریباً پرونده فلسطین رو به بسته شدن بود و مردم هم دلخسته و ناراحت از مجادله بیهوده با متحد آمریکا یعنی اسرائیل بودند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تجربه ای را مقابل آنها قرار داد که مردم می توانند دولت متحد اسرائیل و دست نشانده آمریکا را با دست خالی ساقط کنند، افزود: پس از انقلاب مسیر کوتاهی طی شد و پشتیبانی های ایران و مسلمانان و شیعیان لبنان موجب شد مقاومت لبنان نخستین بار اسرائیل را از مناطق اشغالی عقب براند و این تجربه، الگوی فلسطینی ها قرار گرفت و آن ها هم از سه سال بعد، انتفاضه را با هدف اخراج اشغالگران آغاز کردند.

کد خبر 1169885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha