تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی نیازمند همراهی ائمه جماعات و نخبگان است

آقامحمدی با بیان اینکه مساجد باید زمینه حضور استادان و جلسات قرآنی را فراهم کنند، گفت: همراهی ائمه جماعات و استفاده از نخبگان قرآنی، به تحقق مطالبه رهبری درباره هر مسجد یک پایگاه قرآنی کمک می‌کند.

«منصور آقامحمدی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان که در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم صورت گرفت با بیان اینکه همه برای عملی شدن مطالبات ولی فقیه وظیفه دارند و این حقیقت شامل عموم مردم و خواص و نخبگان و مسئولان می شود، اظهار کرد: قطعا در هر مطالبه ای، گروهی وظیفه بیشتر و مهم تر و اصلی تری دارند که در زمینه گسترش ارتباط میان پایگاه های قرآنی مساجد قطعا وظیفه کارگزاران مساجد و استادان و مسئولان دستگاه های قرآنی بیشتر است.

 

این مدرس و حافظ قرآن افزود: الحمدالله اکثریت مساجد کشور برنامه های قرآنی دارند و در این میان، می توان گفت در سطح کشور، حدود 30 درصد مساجد برنامه های ویژه تری دارند. برای نمونه ما در مسجد لیله القدر (واقع در تهران، منطقه تهران نو، خیابان تیموری) کلاس های آموزش روخوانی، ترجمه و حفظ قرآن را در سطوح مختلف و رده های سنتی متفاوت برگزار می کنیم. ضمن اینکه از امکانات سمعی و بصری خوبی نیز برخورداریم.

 

وی ادامه داد: مساجد باید زمینه حضور و مشارکت بیشتر استادان قرآنی را فراهم کنند زیرا گاهی شرایطی ایجاد می شود که برخی از استادان قرآنی مجبور می شوند در موسسات و نهادهای بیرون از مسجد فعالیت کنند و به این صورت، بخشی از محوریت قرآنی مساجد تضعیف می شود.

 

آقامحمدی اضافه کرد: ائمه جماعات محور مساجد هستند بنابراین هر کاری که در حوزه قرآنی قرار است در مساجد برگزار شود باید ابتدا ائمه جماعات پیش قدم شوند. مثلا وقتی در ماه های محرم و صفر، تقریبا برنامه های قرآنی مساجد تطعیل می شود و رویکرد عزاداری حکفرما می شود، این امام جماعت است که می تواند برگزاری قرآن محور مجالس روضه را پیگیری کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد باید برنامه هایی را که در ماه مبارک رمضان در حوزه قرآن برگزار می کنند در طول سال با استفاده از وجود قاریان و استادان ممتاز قرآنی دنبال کنند و این موضوع نیازمند همراهی حداکثری ائمه جماعات با فعالان قرآنی این خانه های خدا است.

کد خبر 1170162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha