ضرورت گسترش امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی/ ابعاد و فلسفه راهپیمایی روز قدس تبیین شود

نجاتی با بیان اینکه باید تلاش شود امربه معروف و نهی ازمنکر را در فضای مجازی گسترش دهیم و از آن به عنوان یک ابزار درست و غنی و کارشناسانه استفاده کنیم گفت: باید نسبت به تبیین ابعاد، تاریخ، اهداف و فلسفه راهپیمایی روز قدس اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» ظهر امروز (چهارشنبه 7 اردیبهشت) در سی‌ونهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان، با اشاره به موضوعات مهم استان در ایام آتی اظهار کرد: یکی از این موضوعات بحث راهپیمایی بزرگ روز قدس است که با پیش‌بینی و هوشمندی امام راحل پیرامون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی نامگذاری شد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه ظلم رژیم صهیونیستی به فلسطین و بلاد اسلامی روز به روز بیشتر می‌شود افزود: پیش‌بینی امام (ره) این بود که ملت‌ها در مقابل رفتار خطرناک و غیرانسانی رژیم صهیونیستی همیشه بیدار و هوشیار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونسیتی باید از بین برود اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کردند این رژیم نفس‌های آخر را می‌کشد و جوانان مناطق اشغالی نیز روز به روز مصمم‌تر و با عزمی استوارتر راه شهدای مقاومت را ادامه می‌دهند.

 

نجاتی تصریح کرد: امروزه جوانان فلسطینی با برنامه‌ریزی و اشتیاق بهتر از امکاناتی که در اختیار دارند به خوبی استفاده و با حضور در غرب تل‌آویو دشمنان را تهدید می‌کنند و این همه اتفاقات نشان از همت جوانان و یاری خداوند دارد و این پیش‌بینی رهبر انقلاب نیر تحقق خواهد یافت.

 

ضرورت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

وی با تاکید بر اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس از وظایف ما در مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است ابراز کرد: حضور در این راهپیمایی از سال‌های گذشته مهم‌تر و اساسی‌تر است چرا که اقداماتی که این رژیم انجام داده و اتفاقاتی که در منطقه رخ داده و برنامه‌هایی که دشمنان در بلاد اسلامی ایجاد کردند قطعا وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و مردم ما هم با هوشمندی و هوشیاری در این راهپیمایی حضور پیدا خواهند کرد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اذعان کرد: تمهیدات لازم در استان به خصوص در اهواز در بحث ایاب وذهاب، مسیر راهپیمایی و همه شرایط برای یک راهپیمایی خوب و باشکوه اندیشیده شده و اطمینان داریم که مردم در این راهپیمایی با حضور گسترده بار دیگرانزجار خود را از این رژیم جعلی و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه انتظار داریم صدا و سیما و رسانه‌ها نسبت به بازگو کردن ابعاد اقدامات این رژیم جعلی، مطرح کردن تاریخ، اهداف و فلسفه اشغالگری و ... اهتمام داشته باشند و عنوان کرد: البته پرداختن به این موضوعات نباید تنها به روز قدس ختم شود بلکه باید همواره در طول سال مورد توجه باشد.

 

تعیین محل‌های اقامه نماز عید فطر

نجاتی همچنین در خصوص برنامه‌ریزی عید فطر خاطر نشان کرد: برای بحث نماز عید فطر باید سازمان تبلیغات اسلامی محل‌های اقامه نماز را تعیین و اطلاع‌رسانی کند تا مردم در محل‌های مورد تایید و با افق کشور ایران حضور یابند.

 

برنامه‌ریزی جهت برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان

وی به برنامه‌ریزی جهت برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: کنگره اصلی بناست خرداد سال 1402 برگزار شود ولی کار شروع کنگره از امسال و در روستاها و شهرهای مختلف استان آغاز می‌شود و کار فرهنگی بزرگ و تاثیرگذاری جهت آشنایی نسل جدید با دوران دفاع مقدس و شهدا خواهد بود.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه برای این کنگره 24 کمیته تشکیل شده تاکید کرد: از آنجا که بیشتر شهدای دوران دفاع مقدس در خوزستان به شهادت رسیدند باید جنبه و نگاه ملی به این کنگره مورد توجه باشد.

 

لزوم گسترش امربه معروف و نهی ازمنکر در فضای مجازی

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به فضای مجازی تاکید کرد و گفت: در بخشی از فضای مجازی شاهد مسائل و اخبار کذب و شایعاتی هستیم که باید تلاش شود امربه معروف و نهی ازمنکر را در فضای مجازی گسترش دهیم و از آن به عنوان یک ابزار درست و غنی و کارشناسانه استفاده کنیم.

 

نجاتی در خصوص بحث عفاف و حجاب به ویژه تصریح کرد: برگزاری جلسات عفاف و حجاب قرار است توسط دولت به صورت منظم انجام شود؛ البته دستورالعمل عفاف و حجاب در ادارات، ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی، اصناف و ... ضوابط خاص خود را دارد که باید به آن پرداخته شود.

 

تغییر اقلیم و کمبود آورده آب در پی خشکسالی

وی همچنین پیرامون موضوع خشکسالی بیان کرد: بحث خشکسالی موضوعی جدی است و امسال شاهد تغییر اقلیم و کمبود آورده آب هستیم و اینکه برخی در فضای مجازی مسائل مدیریتی را مطرح می‌کنند، بی‌انصافی است؛ سد سیمره امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش دارد و آورده آب در پشت سدها به خصوص کرخه ناچیز بوده که باید مدیریت شود و اولویت نیز با آب شرب است و باید شرایطی را نیز برای کشاورزان ایجاد کنیم که مشکلی پیش نیاید و ناگزیر هستیم محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص بحث ریزگردها و گرد و خاک یاد آور شد: سلامت مردم اولویت ماست و باید مراقب باشیم در گرداب جریاتی که سیاسی‌کاری است، گرفتار نشویم و رعایت اخلاق را داشته باشیم.

 

کد خبر 1170261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha