هیچ راهی جز مقاومت برای نجات مسجدالاقصی و فلسطین وجود ندارد

آیت الله نورمفیدی گفت: هنوز مسئله فلسطین تمام‌ نشده است و امروز نسل پنجم فلسطین وارد میدان نبرد شده و هیچ راهی نیز جز مقاومت برای نجات مسجدالاقصی و فلسطین باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت‌الله «سیدکاظم‌ نورمفیدی» در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: امروز، روز بسیار مهمی است، روزی که امام خمینی (ره) همه جهان اسلام و مسلمانان را در سراسر دنیا بسیج و مکلف کردند که در صحنه بیایند و از مردم مظلوم‌ فلسطین دفاع کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام‌ جمعه گرگان با اشاره به حساسیت ویژه امام راحل، مقام معظم رهبری و دلسوزان جهان اسلام نسبت به مسئله فلسطین، گفت: اگر زخمی بر پیکر جهان اسلام ایجاد شود می‌توان آن را با مرور و با مرهم معالجه کرد اما غده سرطانی اگر رها شود همه جای بدن را می‌گیرد و انسان را به هلاکت می‌رساند. بنابراین اطلاق رژیم‌ صهیونیستی به غده سرطانی تعبیری بجا است که امروز به جان جهان اسلام افتاده است.

 

وی با طرح این پرسش که آیا مسئله فلسطین از طریق دیپلماسی و مذاکره قابل حل است یا نه، افزود: اگر این کار بشود، خوب است لکن امکانپذیر نیست. برخی ها از جمله سران سازمان آزادی بخش فلسطین سال‌ها به دنبال مذاکره با رژیم صهیونیستی بودند و وعده‌هایی هم به آنان داده شود اما اسرائیل به هیچ کدام از وعده‌هایش عمل نکرد و نتیجه اش آوارگی‌ میلیون‌ها فلسطینی است.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: دیگر همه دنیا می‌دانند ان راهی که بیت المقدس و فلسطین را نجات خواهد داد، فقط و فقط مقاومت است. وقتی یاسرعرفات پس از سال‌ها مبارزه مسلحانه با اسرائیل، پای میز مذاکره رفت متاسفانه این راه را برای دیگران هم‌ باز کرد. همین اواخر شاهد نشست برخی کشورها از جمله مصر، بحرین، امارات، مغرب و غیره در سرزمین های اشغالی بودیم.

 

وی اضافه کرد: به جای اینکه این‌ کشورها از فلسطین دفاع کنند، ایران و جبهه مقاومت را به عنوان خطر معرفی کردند. اینها فکر می کردند با مذاکرات قضیه فلسطین تمام‌ می شود اما اینگونه نیست و ما همین اواخر شاهد عملیات‌های استشهادی جوانان فلسطینی در تل آویو و قلب سرزمین‌های اشغالی بودیم. این یعنی هنوز مسئله فلسطین تمام‌ نشده است. امروز نسل پنجم فلسطین وارد میدان نبرد شده و هیچ راهی نیز جز مقاومت برای مجات مسجدالاقصی و فلسطین باقی نمانده است.

 

خطیب جمعه گرگان با بیان اینکه برقراری عدالت و برداشتن ظلم هدف اصلی رسالت همه انبیای الهی بوده است، گفت: مسلمانان نمی‌توانند نسبت به مسئله فلسطین بی تفاوت باشند. همانطور که در مقابل نماز، روزه و تکالیفی که خداوند برعهده ما قرار داده است نمی‌توانیم‌ بی تفاوت باشیم‌ با این فرق که آنها تکالیف فردی است اما ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان تکلیف و وظیفه عمومی‌ و اجتماعی است.

 

وی در ادامه با اشاره به روز نهم اردیبهشت، سالروز تاسیس شوراهای اسلامی اظهار کرد: شوراها مجموعه بزرگی هستند که می توانند کارهای بزرگی را برای مردم و جامعه انجام دهند. بهترین معرف آنها نیز عملکردشان است و توصیه می‌کنم مخلصانه و بی غرض به مردم خدمت کنید.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرارسیدن ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس هم‌ گفت: علت نامگذاری این روز این است که پس از ۱۱۷ سال که بخشی از خاک کشورمان در جنوب، در اشغال پرتغالی‌ها قرار داشت شاه عباس صفوی موفق شد این متجاوزان را از خاک کشورمان بیرون کند و روز مهمی در تاریخ کشور ماست. از طرفی هم انگلیسی‌ها و امریکایی‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا نام خلیج فارس را عوض کنند در حالیکه در قدیمی‌ترین اسناد که به ۴۷۰ سال قبل از میلاد مسیح می رسد این منطقه خلیج فارس نام داشت‌. اینها حتی با تاریخ ملت ها هم‌ مخالفت می کنند اما به کوری چشم دشمنان خلیج فارس همیشه خلیج فارس خواهد بود و به همین نام‌ هم باقی خواهد ماند.

 

 

کد خبر 1170879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha