کمبود هزار و ۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، به کمبود هزار و ۲۰۰ نفری نیرو در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۳۰ معلم بازنشسته شدند و این عدد در سال جاری به هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «ابوالقاسم اکبری» شامگاه شنبه (دهم اردیبهشت ماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، عنوان کرد: در حال حاضر دو هزار و‌  ۳۰۸ آموزشگاه با هشت هزار و ۷۵۱ دانش آموز در استان فعال است که ۲۰۰ هزار و ۴۳۳ دانش آموز در حال تحصیل و ۱۳ هزار و ۶۵۹ معلم مشغول به کار هستند.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان این که طی سال ۹۹، خراسان شمالی در میزان قبولی در کنکور سراسری رتبه هفدهم و در سال ۱۴۰۰ به رتبه هجدهم رسید، عنوان کرد: برای تقویت استان در این زمینه از دبیران جهادی و خادم یاران استفاده می‌شود و علاوه بر این هم هزار و ۶۰۰ جلد کتاب‌های نمونه سوال خریداری شده تا در اختیار مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم قرار بگیرد.


اکبری با اعلام اینکه تعداد دانش آموزانی که در رشته ریاضی و فیزیک در استان مشغول به تحصیل می‌شوند خیلی کمتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: سال گذشته ۶۰۰ هرار دواطلب در رشته تجربی برای کنکور ثبت نام کردند در حالیکه پذیرش دانشگاه‌ها فقط ۵۰ هزار نفر بود و این میان ۵۵۰ هزار داوطلب بدون هیچ انتخابی سردرگم و بی‌نتیجه باقی ماندند.

 

به گفته‌ وی بر اساس برنامه‌ سوم توسعه ۵۰ درصد دانش‌ آموزان باید برای ادامه تحصیل به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش هدایت شوند و آموزش پرورش استان برای نیل به این هدف طرح آینده پژوهی رشته‌ای در هنرستان را در دست کار دارد تا بر مبنای این طرح بر اساس نیاز جامعه و استان رشته‌های کاربردی مورد آموزش قرار بگیرند تا زمینه استقبال و اشتغال آفرینی بیشتری فراهم شود.

 

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر زمان نهایی بهره برداری از تنها اردوگاه مرکزی استان با وجود تخصیص اعتبارات طی چندین سال گذشته گفت: کماکان مشکل آبرسانی این پروژه رفع نشده است ولی استاندار قول داده تا به صورت ویژه به این اردوگاه توجه شود.

 

وی با بیان اینکه این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در صورت امکان در سفر هیأت دولت هم برای دیوار کشی پروژه اعتباراتی مورد تصویب قرار خواهد گرفت.


در عین حال مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، به کمبود هزار و ۲۰۰ نفری نیرو در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۳۰ معلم بازنشسته شدند و این عدد در سال جاری به هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد که اعلام بازنشستگی توسط نیروها انجام می‌شود و در صورت تمایل می‌توانند ادامه همکاری بدهند.

 

به گفته‌ اکبری طی هفته معلم دو هزار و ۱۹ برنامه به منظور پاسداشت و تقدیر از طلایه داران علم و دانش برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1171321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha