بازگشت رنگ آبی به نقشه کرونایی گلستان/ بیش از ۳.۲ میلیون دز واکسن در استان تزریق شد

گلفیروزی گفت: آخرین رنگ بندی کرونایی شهرهای استان حکایت از وضعیت آبی شیوع کرونا در شهرستان آزادشهر دارد و بقیه شهرهای استان نیز در وضعیت زرد هستند.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: براساس آخرین رنگ‌ بندی کرونا در استان گلستان فقط شهرستان آزادشهر در وضعیت آبی قرار دارد.

 


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان‌گفت: بقیه شهرستان‌ها از جمله گرگان و گنبدکاووس نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که لازم است مردم‌ در این‌ شهرها دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

 

وی درباره آخرین وضعیت بیماران بستری هم گفت: در حال حاضر ۱۴۲ بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند که حال ۱۶ بیمار نیز وخیم است.

 

گلفیروزی درباره میزان تزریق واکسن کرونا در استان هم گفت: تا کنون ۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۳۵ دز واکسن در استان گلستان تزریق شده است که ۹۳.۸ درصد جمعیت استان نوبت اول و ۸۴.۱ درصد نیز مزحله دوم واکسن را دریافت کردند.

 

وی ادامه داد: با احتساب جمعیت بالای ۱۸ سال حدود ۳۸.۶ درصد جمعیت استان، دوز سوم واکسن را تزریق کردند. اما در صورت احتساب جمعیت بالای ۱۲ سال این رقم تا ۳۳.۶ درصد کاهش می‌یاید.

 

کد خبر 1171798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha