مخازن ذخیره آب، ۱۰ هزار متر مکعب افزایش می یابد

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: با انجام طرح های در دست اجرا، مخازن ذخیره آب شیروان ۱۰ هزار متر مکعب افزایش می یابد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: طرح های در دست اجرا شامل مخزن 10 هزار مترمکعبی روستای گره زو، دوهزار مترمکعب شهر زیارت است و جهت تامین کمبود آب و ذخیره آن عملیات اجرایی مخزن دو هزار مترمکعب شهر قوشخانه به زودی آغاز خواهد شد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با اشاره به شروع عملیات مخازن در دست اجرا از سال 98 خاطرنشان کرد: برای طرح های نامبرده 102 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون از محل اعتبارات استانی، 20 میلیارد ریال برای مخزن آب روستای گره زو هزینه شد و در مجموع کل برای اتمام سه مخزن 200 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

 

رمضانی با بیان اینکه اتمام عملیات مخازن در دست اجرا و وارد مدار شدن آب بستگی به تخصیص به موقع اعتبارات دارد اضافه کرد: اکنون 19 هزارمترمکعب مخزن ذخیره آب در شیروان موجود است که با اتمام طرح ها به 29 هزار مترمکعب افزایش خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های پی در پی، دبی چاه های آب شرب این شهرستان خراسان شمالی هم اکنون ۷۰ لیتر در ثانیه نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته دبی چاه های آب شیروان ۳۲۰ لیتر در ثانیه بود که امسال به ۲۵۰ لیتر کاهش یافته و این در صورتی است که پیک مصرف از تیرماه آینده به مدت ۲ ماه، ۴۵۰ لیتر در ثانیه خواهد بود درحالیکه توان تولید ۲۵۰ لیتر در ثانیه است و توصیه جدی به رعایت مصرف آب توسط شهروندان می شود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان بیان کرد: طول شبکه توزیع آب شهری شیروان بیش از ۲۷۶ کیلومتر است.

 

به گفته رمضانی تعداد کل مشترکین آب و فاضلاب این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری، ۶۱ هزار و ۸۳۳ فقره است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب آب روستایی و مابقی شهر است.

 

کد خبر 1171868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha