فضای قرآنی مساجد در رمضان، استمرار یابد/ تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی از حوزه علمیه آغاز شود

حجت‌الاسلام حسین‌پور با تاکید بر لزوم حفظ و استمرار فضای معنوی و قرآنی ایجاد شده در مساجد در ماه مبارک رمضان، گفت: اگر حوزه‌های علمیه ما قرآنی شوند آنگاه طلابی که ائمه جماعت می‌شوند با دانش افزوده قرآنی خود نهضت قرآنی راه‌اندازی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم حسین پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اگرچه ماه رمضان ربیع القرآن است اما به این معنا نیست که در طول سال نسبت به قرآن کم توجهی شود، اظهار کرد: الحمدالله عموم مساجد کشورمان در طول سال و بعضا همه روزه برنامه های قرآنی ولو در حد تلاوت یک صفحه از قرآن کریم دارند.

 

این استاد حوزه علمیه امام القائم(عج) (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، بلوار قیام، خیابان مشهدی رحیم جنوبی) در ادامه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری درباره پایگاه قرآنی شدن مساجد، گفت: لازمه عملی شدن مطالبه معظم له فعال تر شدن مساجد در حوزه قرآنی و حمایت دستگاه های مربوطه است. 

 

وی ادامه داد: اهالی مساجد باید تلاش کنند تا فضای معنوی و قرآنی‌ای را که در این خانه های خدا در ماه رمضان ایجاد شده، در طول سال مستمر نگاه دارند. اگر این موضوع محقق شود، مساجد پایگاه قرآنی می شوند و ارتباط میان پایگاه های قرآنی مساجد نیز صورت می گیرد.

 

حسین پور تاکید کرد: حوزه های علمیه و سایر مراکز و نهادها و مجتمع های آموزشی حوزوی نیز باید طلاب را در زمینه قرآنی بیش از وضعیت کنونی تربیت کنند. متاسفانه آموزش قرآن علیرغم تمام توصیه هایی که از سوی مراجع معظم تقلید صورت گرفته است هنوز به بخش اصلی آموزش حوزه های علمیه اضافه نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر حوزه های علمیه ما قرآنی شوند آنگاه طلاب ما قرآنی می شوند و در این صورت طلابی که قرار است امام جماعت شوند با دانش افزوده قرآنی امامت مساجد را بر عهده می گیرند و به این شکل یک نهضت قرآنی در کشور ایجاد می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1171990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha