شاخص کل بورس اوراق بهادار  کاهش ۵۷۱ واحدی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۷۱ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، به یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۵ واحدی به ۲۱ هزار و ۸۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 4486 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 535 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۷۱ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، به یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۵ واحدی به ۲۱ هزار و ۸۹ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۰ واحدی، به رقم ۳۷۷ هزار و ۶۳۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۰۷۶ واحدی، عدد ۴۲۸ هزار و ۸۶۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۸۹ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۲۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۰۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۵۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۲۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۴۹۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، شپنا، فولاد، شستا، شتران به ترتیب با 905، 477، 442، 411، 341 واحد افت بیشترین تاثیز منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، غزر - صنعتي زر ماكارون، خساپا – سايپا، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران ‌خودرو و خاذين - سايپاآذين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، کچاد، شپدیس، فولاد و پارسان با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی  شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبریز، کگل ، زپارس و بفجر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد زپارس(ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس) با ۴۱.۲۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شگل، شبریز، شپاکسا و ولغدر بود. همچنین نماد معاملاتی سشمال(سیمان‌ شمال‌) با ۵.۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وبهمن، دروز، کطبس و حفارس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۳۶۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۴ هزار و ۱۴۶  نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

کد خبر 1173997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha