بالغ بر ۲۰۰ دانش آموز، دهیار و شورای روستا در همایش تاب آوری رضوانشهر شرکت کردند

خبرگزاری شبستان:بالغ بر ۲۰۰ دانش آموز، دهیار و روسای شورای اسلامی روستاهای رضوانشهر و پره سر امروز (سه شنبه ، ۲۰ اردیبهشت ) در اولین همایش تاب آوری و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی شرکت کردند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در رضوانشهر، بالغ بر ۲۰۰ دانش آموز، دهیار و شورای روستاهای رضوانشهرو پره سر امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت) در اولین همایش تاب آوری و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر برگزار شد؛ شرکت کردند.

 

«مجید شافعی» در حاشیه برگزاری این همایش که با سخنرانی «فرنوش حقانی پور » روانشناس بالینی و برنامه های فرهنگی همراه بود به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این برنامه در دو بخش برای دهیاران و دانش آموزان برگزار شد و در بخش دوم که بصورت تخصصی و ورکشاپ بود جامعه هدف دانش آموزان دختر بودند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر اظهار داشت: امیدواریم دهیاران و روسای شورای روستا این شهرستان به‌عنوان‌ سفیران بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در روستاها عمل کرده و به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان رضوانشهر کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: در هر جامعه ای برای پاسخگویی به نیازهای مردم و حل یا کاهش مشکلات آنها تمهیدات اتخاذ و برنامه هایی تدوین و اجرا می شود و این برنامه ها می تواند حسب شرایط مختلف موجود در کشورها متفاوت باشد اما آنچه مهم است این موضوع می باشد که بتوانیم مسائل و راهکارهای مناسب را شناخته و اجرا کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در این همایش راه های افزایش تاب آوری و کاهش آسیب های اجتماعی در ۲ کارگاه ۲ ساعته تبیین شد.

 

*دغدغه ما کاهش آسیب های اجتماعی است

«محمدرضا امیری» نیز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در رضوانشهر گفت: این اولین همایش تاب آوری با بررسی مباحث آسیب های اجتماعی با محوریت بخش خصوصی در استان گیلان بود که با حضور جامعه هدف دانش آموزان از اقشار آسیب پذیر جامعه ، برگزار شد.

 

مدیر موسسه فرنگی هنری الماس درخشان کادوس اظهار داشت: بدنبال آن هستیم تا با اطلاع رسانی، پیشگیری و در نهایت تشویق و ترغیب برای دانش آموزان دختر که مادران آینده این سرزمین هستند و افرادی که مستقیما با آسیب های اجتماعی درگیرند، قدم موثری برای کاهش این آسیب ها برداریم.

 

وی افزود: باتوجه به فراگیر بودن مبحث آسیب های اجتماعی در دنیا آنچه دغدغه ماست بخشی از آسیب های اجتماعی است که مربوط به سایر مناطق کشور بود اما اکنون استان گیلان علی الخصوص شهرستان رضوانشهر را به صورت گسترده درگیر کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این همایش بستری است برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ما به‌عنوان بخش خصوصی تلاش می کنیم که به این مسئله بپردازیم و در این راه امیدواریم مسئولان مربوطه باما همراه شوند.

 

این همایش با همت موسسه فرهنگی هنری الماس درخشان کادوس و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

کد خبر 1174114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha