برگزاری مانور بهداشت، درمان و توانبخشی اضطراری همزمان در سراسر کشور

به مناسبت هفته هلال مانور سراسری با ارائه خدمات جست‌وجو و نجات آسیب دیدگان، بهداشت، درمان و توانبخشی اضطراری، حمایت‌های روانی و خدمات اجتماعی و تمرین آموزش‌های پناهگیری در مناطق کم برخور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاتری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: از صبح امروز سه شنبه تیم‌های بهداشت، درمان و توانبخشی اضطراری در همه استان‌های کشور در مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور مستقر شدند تا علاوه بر تمرین فرآیندها ومهارت‌های عملیاتی پاسخ به سوانح، نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و بشردوستانه به مردم در مدت 2 روز اقدام کنند..

نامدار توضیح داد: واحدهای BHC همچون درمانگاه‌هایی هستند که با نصب و اتصال چادرهای بزرگ و ایجاد یک محیط درمانی سیار راه‌اندازی می‌شوند و در آن پزشکان، پرستاران، کارشناسان مامایی و روانشناسی مستقر به مردم منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند و تعدادی از داروهای پرمصرف با توجه به نیازهای مردم آن منطقه نیز به صورت رایگان اهدا می‌شود. همچنین کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه شرایط سلامت آب و مواد غذایی و سوء تغذیه اطفال را بررسی و نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در محیط زندگی مردم پس از سوانح کنترل و نظارت می‌کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: واحدهای  بهداشت و درمان اضطراری پس از وقوع سانحه به منطقه اعزام می‌شوند و در دوره‌ استقرار، آسیب‌های جسمی و روحی واردشده به حادثه‌دیدگان را بررسی و مداخلات لازم و متناسب را در چارچوب نظام سلامت کشور به آسیب دیدگان متاثر از سانحه ارائه می‌دهند.

کد خبر 1174265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha