مراسم های مذهبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی تقویت شود/بیان نیازهای جامعه

جان نثاری گفت: مراسم های مذهبی مثل جشن ها و عزاداری ها به ویژه مراسم های امام حسین(ع) برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدرضا جان نثاری« روز جمعه(23 اردیبهشت) در نشست با جمعی از مداحان اهل البیت(ع) در استان اصفهان به ضرورت تقویت مبانی دینی و جذب نسل جوان به موضوعات مذهبی اشاره کرد و اظهارداشت: توسل به ائمه معصومین(ع) و بهره گیری از عزاداری های امام حسین(ع) و عبرت های عاشورا از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: در حال حاضر و در نبرد فرهنگی و در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نیز به بهره گیری از خزائن معنوی نیاز داریم و باید این حوزه تقویت شود.

وی ادامه داد: مراسم های مذهبی مثل جشن ها و عزاداری ها به ویژه مراسم های امام حسین(ع) برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تقویت رشد پیدا کند تا اینکه از برکات آن و ایجاد شور و شعور بهره ببریم.

 

جان نثاری اضافه کرد: در تقویت مباحث دینی و اعتقادی هیات های مذهبی نقش مهمی دارند و بسیاری از مداحان در جذب نسل جوان و نوجوان به موضوعات دینی و معنوی و دوستی با اهل البیت(ع) نقش داشته اند.

وی یادآورشد: تنها تمرکز بر عزاداری نباید صورت بگیرد بلکه باید جشن و اعیاد مذهبی نیز  با برنامه و فعالیت های فرهنگی تکریم شود و جامعه شور و نشاط معنوی پیدا کند.

 

بیان نیازهای جامعه توسط مداحان

معاون استاندار اصفهان با اشاره به نگاه مردمی دولت سیزدهم گفت: دولت به دنبال اجرای سیاست های مردمی و بهره گیری از ظرفیت مردم در اداره کشور است و در اجرای عدالت اقتصادی همین باور وجود دارد.

 

وی از مداحان خواست تا مردم را نسبت به موضوعات روز جامعه مثل طرح عدالت اقتصادی آگاه کنند چرا که نتایج این اقدام به جامعه خواهد رسید و فساد و رانت کاهش می یابد.

جان نثاری یادآورشد: نیازها و دغدغه های مردم از سوی مداحان به گوش مسئولان رسانده شود تا گره گشایی و رفع مشکل انجام گیرد.

کد خبر 1174975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha