رقابت ۱۴۶ حافظ از شمال استان اصفهان در آزمون حفاظ/حوزه امتحانی کاشان از ۱۲ استان کشور پیشی گرفت

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان از رقابت ۱۴۶ حافظ از شمال استان اصفهان در هفدهمین آزمون حفاظ خبر داد و گفت: تعداد شرکت کنندگان این حوزه امتحانی از ۱۲ حوزه استانی کشور بالاتر بود.

«سید عبدالرضا تولیت» در حاشیه هفدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه شمال استان اصفهان گفت: مرحله نخست این آزمون همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در حوزه امتحانی کاشان برگزار شد و ۱۴۶ حافظ از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در این آزمون شرکت کردند.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار شد و ۴۱ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۱۶ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۸۹ نفر در رشته حفظ کل با سایر متسابقین از کل کشور به رقابت پرداختند.

 

تولیت بیان داشت: بر اساس آمار کشوری حوزه های امتحانی، تعداد متسابقین حوزه امتحانی کاشان از ۱۲ استان کشور بیشتر بود و این موضوع پویایی این منطقه در حوزه فعالیت های آموزشی و ترویجی قرآن کریم بویژه در حوزه حفظ قرآن کریم را نشان می دهد.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: این مرحله شامل ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن به صورت کتبی و چهار گزینه‌ای بود و نتایج آن طبق جدول زمان‌بندی سازمان دارالقرآن الکریم ۱۸ تیرماه سال جاری از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد و متسابقین در صورت کسب بیش از ۷۰ درصد نمره ، برای آزمون شفاهی دعوت می شوند.

 

تولیت خاطر نشان کرد: افرادی که در مراحل کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نمره قبولی کسب کنند، حائز دریافت پنج درجه معادل دکترا(درجه یک)، فوق لیسانس(درجه دو)، لیسانس(درجه سه)، فوق دیپلم( درجه چهار) و دیپلم (درجه پنج) می شوند.

 

وی افزود: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهای اداری و سازمانی  برابر با افزایش و پرداخت حقوق همپایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

 

طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف و محوریت‌های قانونی دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

چهار مرحله آزمون کتبی و شفاهی در بخش‌های مختلف ترجمه، مفاهیم و حفظ، ترجمه و مفردات و تفسیر و علوم قرآنی از شرکت‌کنندگان به عمل می‌آید و در پایان پنج درجه تخصصی به ترتیب عناوین استاد حفظ قرآنی، حافظ ممتاز قرآنی، حافظ کل قرآن، حافظ ۲۰ جزء و حافظ ۱۰ جزء قرآن به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

کد خبر 1175237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha