خانواده شهدا سند افتخار انقلاب اسلامی ایران هستند

آیت الله عبادی گفت: خانواده‌های شهدا سند افتخار انقلاب و از ارزش‌‌های جامعه اسلامی ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۵ اردیبهشت) در راستای برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور، در دیدار با خانواده شهید روحانی «حسین گرامی» با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره توبه، اظهار کرد: پدر این شهید یک معامله یکجا با خداوند کرده بود و تمام وقت و همت او در جهت مدیریت و تربیت این طلاب تازه وارد به حوزه علمیه بود و فرزندش هم یکی از همین طلاب شهید است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این مرد بزرگوار در زیرساخت اولیه به همه طلاب آن زمان خدمت کرد و لذا به گردن همه حق دارد امیدواریم خداوند پدر مرحوم و آن شهید بزرگوار این خانواده را رحمت و به شما صبر عنابت فرماید.

 

آیت الله عبادی تأکید کرد: فردی موفق است که خانواده همراه او باشد و لذا بُعد تلاش خانواده های شهدا و ایثارگران پنهان است در حالی که آنان پشتوانه محکمی برای جهاد فرهنگی، نظامی و مابقی جبهه ها هستند.

 

وی همچنین در دیدار با خانواده شهید روحانی «محمدهادی محمدپور» نیز بیان کرد: این توفیقاتی که حاصل می شود اتفاق نیست بلکه تابع سلسله علت و معلول است؛ اگر افتخار شهادت را شهید محمدپور پیدا می کند چون پیش از انقلاب و در دوران انقلاب هم این خانواده به عنوان خانواده ای مومن، متعهد و پیشتاز در کارهای خیر بودند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان با اشاره به اینکه شهادت ساختار فرهنگ خانواده ها است و کسانی به شهادت می رسند که زیر ساخت محکمی دارند، گفت: خانواده‌های شهدا سند افتخار انقلاب و از ارزش‌‌های جامعه اسلامی ما هستند.

 

گفتنی است؛ طلبه شهید حسین گرامی در سال ۱۳۵۱ در روستای «ساقدر» از توابع بیرجند در خانواده ای متدین و مذهبی پا به عرصه حیات نهاد. براساس نذری که پدرش داشت نامش را حسین گذاشتند. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند و برای ادامه تحصیل عازم بیرجند شد و دروه راهنمایی را در این شهر به اتمام رسانید . عطش وصف ناپذیر حسین، به معارف دینی وی را به مدرسه علوم دینی کشاند و او تحصیل در این رشته را ادامه داد. او از فرزندان تربیت یافته مکتب انقلاب بود که عشق وافری به تلاوت قران و مداحی اهل بیت داشت و اغلب در مراسم مذهبی به مرثیه خوانی می پرداخت. حسین از نخستین پیام آوران حرکت اسلامی در زادگاهش بود و در دفاع از انقلاب هیچ حادثه ای، ترس به دل او راه نمی داد. با آغاز جنگ تحمیلی عشق به انجام وظایف دینی و انقلابی وی را بر آن داشت تا چندین مرتبه در جبهه های حق علیه باطل در سمت های مختلف فرهنگی و تبلیغی شرکت نماید. در هفتمین مرتبۀ شرکت در جبهه، به آرزوی دیرینش رسید و در ۲۳ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

 

طلبه شهید محمدهادی محمدپور در سال ۱۳۴۷ در بيرجند به دنيا آمد. دوران ابتدايی را با موفقيت به پايان رساند و سپس عازم مشهد شد و به مدت سه سال به كسب علوم حوزوی پرداخت. شروع اقامت او در مشهد، مصادف بود با اوج گيری انقلاب و راهپيمايي‌های ميليونی مردم. او نيز كه خود سرباز امام زمان و عاشق انقلاب بود، با اشتياق خاصي در راهپيمايي ها شركت مي‌كرد و در همه‌ي جلسات مذهبي و انقلابي حضوری فعال داشت. با آغاز جنگ تحميلي، او كه عاشق جهاد و شهادت بود، آرام و قرار نداشت. ۱۴ سال بيشتر نداشت كه براي اولين بار به عنوان امدادگر عازم جبهه‌هاي نبرد شد و پس از ماه‌ها كمك‌رساني به رزمندگان نزد والدينش مراجعت كرد، اما طولي نكشيد كه عشق جهاد مجدداً او را به جبهه‌ي جنگ كشيد. مدتي در لشكر ۵ نصر خدمت كرد تا اين كه سرانجام در تاريخ ۲۸ آبان ۱۳۶۲ در عمليات والفجر ۴ در منطقه‌ي پنجوين بر اثر اصابت تركش، به درجه‌ي رفيع شهادت نائل آمد و روح مطهرش همراه با ارواح مقدس ديگر شهداي اسلام به سوي كربلاي امام حسين (عليه السلام) پرواز كرد، اما پيكر پاكش ناپديد شد.
پيكر پاكش پس از ۹ سال به وسيله‌ي گروه تفحص كشف و پس از تشييع با شكوه در گلزار شهداي بيرجند به خاک سپرده شد.

 

کد خبر 1175526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha