توسعه و ارتقای فعالیت های فرهنگی رویکرد کانون های مساجد است

ابدالی پور گفت: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در کشور است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در کشور است.

 

وی با اشاره به پراکندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی، افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: جذب اقشار مختلف مردم بویژه جوانان ونوجوانان به مساجد، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی از اهداف مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی مقابله با تهاجم فرهنگی را هدف اصلی از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: دشمنان این نظام و انقلاب سعی دارند با تهاجم فرهنگی نوجوانان و جوانان ما که آینده سازان این مملکت اسلامی هستند را از ارزش های اسلامی دور کنند.

 

ابدالی پور با اشاره به به فعالیت 432 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود: حدود60 درصد از کانون های مساجد استان لرستان در مناطق روستایی راه اندازی شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود مراکز فرهنگی در مناطق روستایی، کانون های فرهنگی هنری فعال در روستاها، در رونق فضای فرهنگی و هنری روستاها نقش بی‌بدیلی داشته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: در دورترین نقطه این استان هم کانون مساجد بدون  هیچگونه چشم داشتی در حال فعالیت هستند و در تمامی برنامه ها شرکت می کنند.

 

ابدالی پورخاطر نشان کرد: مسجدي کار کردن با کار اداري فرق دارد،  کار مسجدي ويژگي های خاص خود را دارد چرا که  کار دلی است و صفات کار مسجدي، خوش رويي و مدارا کردن  با نسل جوان و جذب جوانان به مساجد  است.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با منابع انسانی و خلاقیت مردمی شکل گرفته است لذا ویژگی مردمی بودن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آنان را بسیار متفاوت‌تر از سایر نهادهای فرهنگی کرده است.

کد خبر 1175915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha