رسانه ها ظرفیت خوبی برای معرفی و شناساندن کتابخانه ‌ها هستند

رمضانی گفت: بازاریابی خدمات کتابخانه‌ های عمومی یک ضرورت است و رسانه ها ظرفیت خوبی برای معرفی و شناساندن کتابخانه ‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی رمضانی»، دبیرکل نهاد کتابخانه‌ های عمومی، امروز (سه شنبه 27 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه همایش بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی، ایده ها، الگوها و تجربه ها» که به میزبانی شهر شیراز برگزار شده است، حضور نداشت اما سخنان وی در همایش عنوان شد:

 

وی در سخنان خود گفت: مبنای این همایش با محویت «علم قدرت است»، شکل گرفته و در حدود 2 سال بحران کرونا متوجه شدیم که باید به سمت طرح‌ های جایگزین برویم و کتابخانه ‌های عمومی در این ایام امور خود را با رویه متناسب با همه‌ گیری کرونا دنبال کرد.

 

رمضانی ادامه داد: در همایش بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی، ایده ها، الگوها و تجربه ها» به مسائل کتابخانه ‌ای با نگاه تحول آمیز پرداخته می شود و دانش و نوآوری در اولویت قرار می گیرد.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌ های عمومی تاکید کرد: در فعالیت کتابخانه ‌ها باید فراهم شدن دسترسی تمامی مردم به خدمات عمومی کتابخانه ‌ای در اولویت باشد زیرا موجب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: 231 شهر در کشور ما فاقد کتابخانه عمومی هستند و تنها 802 روستا کتابخانه دارند و تعداد کتابخانه های ما در شهرهای بزرگ نیز کافی نیست و طرح های پیشخوان و کتابخانه سیار و توسعه خدمات الکترونیکی با هدف افزایش خدمات کتابخانه ‌ها دنبال می شود.

 

رمضانی تصریح کرد: بازاریابی خدمات کتابخانه‌ های عمومی یک ضرورت است و رسانه ها ظرفیت خوبی برای معرفی و شناساندن کتابخانه ‌ها هستند.

 

کد خبر 1176206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha