کاهش شمار بیماران کرونایی در گلستان/ ۵۱۹ هزار نفر سه دز واکسن‌‌ زدند

گل فیروزی گفت: شمار بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گلستان نسبت به روز گذشته ۷ نفر کمتر شده و به ۱۱۲ نفر رسیده است.

«سعید گل فیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: روند شیوع کرونا در گلستان کاهشی است اما این دلیلی بر پایان همه‌گیری این بیماری نیست.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تکمیل واکسیناسیون کرونا برای مواجهه با موج های احتمالی در آینده یک ضرورت است و تعداد موارد ابتلا، بستری و حتی مرگ و میرها را کاهش خواهد داد.

 

وی اعلام کرد: تا کنون ۳ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۹ دز واکسن در استان تزریق شده است که از این تعداد ۹۴ درصد واجدین شرایط معادل یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۲۲ نفر تزریق کرده اند.

 

گل فیروزی ادامه داد: همچنین به یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۲۲ نفر معادل ۸۴.۴ درصد نیز دز دوم واکین کرونا تزریق شده است. علاوه براین ۵۱۹ هزار و ۳۵۳ نفر نیز دز سوم واکسن را تزریق کردند که حدود ۴۰ درصد جمعیت واجد شرایط را شامل می شود.

 

وی با اشاره به کاهش موارد بستری کرونایی در استان گفت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان نسبت به روز گذشته ۷ نفر کمتر شده و به ۱۱۲ نفر رسیده است. از این تعداد ۳۰ نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و حال ۱۶ نفری که وخیم است به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

کد خبر 1176406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha