تحصیل ۸۰ بانوی طلبه در مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر

حجت الاسلام و المسلمین شورکی از اشتغال به تحصیل علوم دینی ۸۰ بانوی طلبه در مدرسه علمیه خواهران شهرستان اشکذر خبر داد و گفت: مکان آموزشی تنها مدرسه علمیه بانوان اشکذر استیجاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در سفر به شهرستان اشکذر در دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اشکذر از بدو تأسیس تا کنون فعالیت های بسیار خوبی در زمینه دینی، فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان در کارنامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 80 نفر از خواهران از مناطق مختلف شهرستان در حوزه علمیه فاطمیه اشکذر مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

 

کارگرشورکی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اساسی که مسئولین مدرسه و به خصوص بانوان طلبه از آن رنج می برند، نبود مکان مشخص و محدودیت در مکان آموزشی است.

 

وی، ادامه داد: مبالغی را نیز این مدرسه علمیه بانوان ماهانه باید برای اجاره مکان پرداخت کند که خود بار مالی بر دوش مسئولین مدرسه است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تأکید کرد: آغاز ساخت پروژه مدرسه علمیه خواهران در شهرستان اشکذر از اولویت های مرکز مدیریت قم و استان یزد به شمار می رود و قطعا این دغدغه نیز برای مسئولین شهرستان وجود دارد.

 

کارگر شورکی، اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری مسئولین شهرستان و استان بتوان پروژه این مدرسه را در سال 1401 آغاز کرد تا نام نیکی به یادگار بماند و این امر نیاز به همکاری فرماندار محترم و دیگر مسئولین شهرستان دارد.

 

 وی از امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین طالبیان و مؤسس مدرسه حجت الاسلام والمسلمین فهیم نیا و دیگر اعضای هیئت امناء بابت پیگیری یک قطعه زمین برای ساخت حوزه خواهران، قدردانی کرد و افزود: الحمد لله با تلاش مسئولان و تهیه یک قطعه زمین برای ساخت مدرسه علمیه خواهران در شهرستان اشکذر، اکنون مراحل اولیه از جمله تهیه نقشه ساختمان انجام گرفته است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، مساعدت فرماندار اشکذر را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: با کمک مسئولین و خیرین قسمتی از بودجه مورد نیاز برای آغاز ساخت این مدرسه علمیه تأمین اعتبار شود.

 

نشست بررسی مشکلات مدرسه علمیه خواهران شهرستان اشکذر با حضور حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، حجج اسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه محترم و فهیم نیا مؤسس این حوزه به همراه دیگر مسئولین مدرسه علمیه خواهران فاطمیه (س) با مهندس ابوالفضل ردائی فرماندار اشکذر در فرمانداری برگزار شد.

 

مدرسه علمیه خواهران فاطمیه تنها مکان تحصیل علوم دینی در شهرستان اشکذر به شمار می رود و هنوز مدرسه علمیه برادران در این شهرستان تأسیس نشده است.

کد خبر 1176468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha