مدرسه سازی مانع از ترک تحصیل نوجوانان می شود

ابراهیمی با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش آموزان روستایی، گفت: مدرسه سازی به منظور تسهیل دسترسی به محیط آموزشی مانع از ترک تحصیل نوجوانان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «ذبیح الله ابراهیمی« روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی هنرستان پسرانه جهانی شهر عسگران واقع در بخش کرون از شهرستان تیران و کرون اظهارداشت: استعدادهای متعددی در بین نوجوانان، جوانان و کودکان مناطق روستایی وجود دارد که به دلیل  کمبود امکانات بسیاری از این فرصت ها شکوفا نمی شود.

بخشدار کرون افزود: استعدادهایی این افراد در رشته های مختلف حائز اهمیت است ولی به دلیل فاصله تا مرکز شهرستان و شهرها و هزینه های بالا و مشقت رفت و آمد انگیزه و زمینه پیشرفت را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: مدرسه سازی به منظور تسهیل دسترسی به محیط آموزشی مانع از ترک تحصیل نوجوان می شود که این مسئله با مشارکت خیرین به دلیل محدودیت منابع مالی دولت رفع می شود.

 

ابراهیمی با اشاره به فرسودگی 30 درصد از مدارس بخش کرون و فاصله زیاد تا مرکز شهرستان خاطرنشان کرد: احداث محیط های آموزشی و پرورشی دربخش های مختلف به صورت متوازن زمینه رشد و پیشرفت دانش آموزان را رفع می کند.

سختی در دسترسی به مدرسه عامل ترک تحصیل است.

 

سختی در دسترسی به مدرسه عامل ترک تحصیل

 

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون در این مراسم با بیان اینکه خیرین همواره نظام آموزشی کشور با هداف اعتلای جامعه هدایت کرده اند، گفت: کمبود فضای آموزشی به دست مردم جبران شده که بدون این مشارکت بودجه های دولتی برای ایجاد نهضت مدرسه سازی پاسخگو نبود.

وی ادامه داد: سختی در دسترسی به مدرسه عامل ترک تحصیل دانش آموزان بوده که این مسئله در بخش روستایی به دلیل فاصله تا شهرها از ادامه تحصیل جلوگیری کرده است.

 

به گفته سلطانی با مشارکت مردمی در احداث مدرسه در مناطق دور دست و روستایی دانش آموزان به راحتی به مدرسه روستا و یا محیط مجاور محل سکونت خود با کمترین فاصله رفته اند و ادامه تحصیل می دهند.

وی به همکاری خانواده خیر امیر محمود جهانی اشاره کرد و گفت: این خانواده تاکنون بیش از 10 مدرسه احداث کرده اند که نشان از خیرخواهی و پیشرفت خواهی آنان برای جامعه است.

کد خبر 1176711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha