کمک ۳ میلیارد تومانی بسیج حقوقدانان به آزادی زندانیان

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی گفت: طی سال گذشته با بیش از ۳ میلیارد تومان توسط اعضای بسیج حقوق‌دانان تعداد قابل توجهی از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در همایش سالیانه بسیج حقوق‌دانان استان، به ابعاد حقوقی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این پرونده در دو شعبه در دست رسیدگی است و یک واژه پرتکرار در همه صفحات این پرونده بسیج حقوق‌دانان است.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار داشت: نقش برجسته بسیج حقوق‌دانان در به ثمر رسیدن این پرونده با ابعاد پیچیده حقوقی در مرحله جلب دادرسی قرار گرفته است.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه این پرونده از سال ۹۸ در دست اجرا است و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: به دلیل حساسیت و تنظیم دقیق این پرونده هیچیک از مجامع بین‌المللی و حقوقی نتوانستند به لحاظ استحکام قضائی از این پرونده ایراد بگیرند.

 

نیارکی تاکید کرد: همه جزئیات این پرونده مطابق با منشور بین‌المللی و قوانین روز دنیا تنظیم شده که این مورد به همت بسیج حقوق‌دانان و هیئت داوری و مقاله‌های مربوطه انجام شده است.

 

وی به ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیاده‌سازی این بیانیه یک کار مستمر و اساسی است.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان ابراز داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری، در این بیانیه بحث مبارزه با فساد تبیین شده و این مبارزه نیازمند فراهم کردن بستر و اصلاح قانون است.

 

نیارکی به امکان وجود فساد در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: فساد در همه ابعاد بد است ولی اگر این فساد در دستگاه قضائی و اجرایی، متوجه مسئولان و مدیران باشد، به مراتب قبیح‌تر است.

 

وی به فواید تشکیل گروه جهادی سازش اشاره کرد و ابراز داشت: این گروه جهادی در آزادی زندانیان نقش پررنگی ایفا کرده و استان زنجان در بخش گروه سازش توانسته رتبه نخست کشوری را کسب کند.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: در پایان سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان توسط اعضای بسیج حقوق‌دانان قابل توجهی از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

 

کد خبر 1176849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha