ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در بین نسل جوان یک ضرورت است

به گفته میرزایی، رهبری یکی از رسالت های معلمان را تربیت نسل با هویت ملی بیان کرده که از جمله نمادهای آن امام(ره)، دفاع مقدس و دانشمندان شهید هستند و ما بر خود وظیفه می دانیم که نسل جدید را بر اساس همین نماد ها تربیت نماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر،ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد، گفت: به همت کلیه همکاران، اجرای برنامه های مطلوبی را در حوزه پرورشی و فرهنگی شاهد بوده ایم که نهایت تقدیر را دارم.

 

حسین میرزایی با بیان این که حماسه سوم خرداد نتیجه هوشیاری است، اظهار داشت: به مناسبت حماسه آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار برنامه های مختلف و ویژه ای پیش بینی کرده ایم که از جمله آن می توان به دیدار با خانواده شهدا، محافل خاطره گویی رزمندگان و نمایشگاه ها اشاره کرد.

 

وی بیان داشت: سوم خرداد رزمندگان استان زنجان بسیار موثر واقع شده و در خط شکنی خوش درخشیدند و شهدای زیادی نیز داشته ایم که بایستی در این ایام از خانواده این شهدای گرانقدر تجلیل کنیم.

 

میرزایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با معلمان گفت: رهبری یکی از رسالت های معلمان را تربیت نسل با هویت ملی بیان کرده که از جمله نمادهای آن امام(ره)، دفاع مقدس و دانشمندان شهید هستند و ما بر خود وظیفه می دانیم که نسل جدید را بر اساس همین نماد ها تربیت نماییم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل تصریح کرد: بنا به فرمایشات رهبری مکتب امام دارای ابعادی است، "بعد معنوی، عقلانی و بعد عدالت" که بایستی این ابعاد در جامعه تبیین شود. امام(ره)اهل خرد، تفکر و محاسبات بود و معنویت امام نیز اسلامی قرآنی و به دور از تفریط و افراط بوده و در بعد عدالت نیز شاخص بوده اند.

 

میرزایی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی اخیر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت با ستاد اجرایی پایگاه تابستانی، بیان داشت: دبیرخانه فعالیت های تابستانی به استان زنجان واگذار شده است و تابستان مهمی را پیش رو داریم که ضرورت دارد برنامه‌های ویژه‌ای را پیش بینی و به بهترین نحو اجرا کنیم.

 

در این جلسه هریک از اعضای حاضر نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه ها و پیشنهادات خود حول محور جلسه پرداختند.

کد خبر 1177246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha