۷۷۳ اثر تاریخی ایلام در فهرست آثار ملی ثبت شده است/ اولین نمایشگاه صنایع دستی  استان در خارج کشور برگزار شد

شریفی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی، اولین نمایشگاه ها صنایع دستی استان خارج از کشور در استان حلبچه برگزار شد، گفت: ر استان ایلام ۷۷۳ اثر تاریخی ثبت شده فهرست آثار ملی وجود دارد که از این تعداد ۸ اثر مربوط به یادمان ها و دفاع مقدس است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، صبح امروز(۳۱ اردیبهشت) سرپرست میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، اظهار کرد: در تلاش هستیم که سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان در  کنار هم بیش از گذشته مورد توجه قرار و زمینه رشد و توسعه آن در استان فراهم شود.

 

« فرزاد شریفی» با بیان اینکه بدون شک میراث فرهنگی بیانگر  هویت و شناسنامه هر کشوری است، یادآور شد: در استان ایلام ۷۷۳ اثر  تاریخی ثبت شده  فهرست آثار ملی وجود دارد که از این تعداد ۸ اثر  مربوط به یادمان ها و دفاع مقدس است که در این راستای  در بحث مسئولیت های اجتماعی اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت برای یادمان شرهانی و قلاویزان اختصاص یافته است.

 

وی با اینکه تلاش می شود  که در بحث ایجاد زیرساخت در یادمان های دوران دفاع مقدس با همراهی مسئولان استان فعالیت های گسترده ای انجام شود، تصریح کرد: در طول ایام هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خردادماه  برنامه های متنوع فرهنگی در استان اجرا می شود و امید است که با عقد تفاهم نامه با میراث فرهنگی با توجه به اینکه ۴ بقعه متبرکه زیر نظر میراث فرهنگی هستند، این بقاع مرمت و دارای زیرساخت مناسب شوند.

سرپرست میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری با توجه به موضوع اربعین، پیش بینی می شود که بیش از ۶۵درصد از زوار مرز مهران را برای تردد انتخاب می کند، ابراز کرد: در بحث زیرساخت های مورد نیاز در مسیر تردد زوار نواقص و مشکلاتی وجود دارد که امید است که با حمایت مسولان استان و حمایت های وزارت، نهضت زیرساخت در استان اجرا شود.

 

شریفی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی، اولین نمایشگاه ها  صنایع دستی استان خارج از کشور  در استان حلبچه برگزار شد، افزود: در این نمایشگاه صنعتگران حوزه صنایع دستی حضور داشتند که می تواند زمینه های لازم را برای مبادلات و فروش محصولات صنایع دستی در کشور همسایه عراق ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه  امید است که در مجموعه جدید با حمایت مردم و مسولان گام های موثری در راستای حفظ میراث فرهنگی و تولید صنایع دستی و توسعه زیرساخت های گردشگری انجام شود، گفت: یکی از برنامه های این اداره کل، توجه به بحث ماندگاری گردشگر در استان که در این راستا بحث ایجاد هتل پنج ستاره در استان در دستور کار قرار گرفته  و در آینده ای نزدیک  کلنگ زنی می شود.

 

سرپرست میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در بحث ناهنجاری های اجتماعی  که در برخی مناطق گردشگری  صورت گرفته، در اولین فرصت با دفاتر خدمات گردشگری جلسات متعددی برگزار شده و امید است که در اینده با کمترین ناهنجاری در این مناطق مواجه باشیم.

کد خبر 1177416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha